یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ حامل کمک‌های امدادی مردم پاکستان راهی ایران شد و قرار است هواپیمای دوم فردا عازم این کشور شود.

ارسال نخستین محموله کمک‌های مردم پاکستان به سیل‌زدگان ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ حامل کمک های امدادی مردم پاکستان راهی ایران شد و قرار است هواپیمای دوم فردا عازم این کشور شود.
«مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان اظهار داشت: محموله کمک های بشردوستانه پاکستان به منظور کمک به سیل‌زدگان به وزن ۳۲ تُن شامل ۵۰۰ چادر، ۲۵۰۰ تخته پتو و بسته های کمک های اولیه است.

پیش از این وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده بود به دستور نخست‌وزیر این کشور، دو فروند هواپیمای سی-۱۳۰ حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت فوری به ایران فرستاده می‌شود.

روز یکشنبه نخست وزیر پاکستان در پیامی از وقوع سیل در ایران و خسارت های جانی و مادی ابراز تاسف و با مردم سیل زده همدردی کرد.

وی افزود: پاکستان با تمام توان به مردم آسیب دیده در ایران کمک خواهد کرد.

گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان در روزهای اخیر در ابتکاری انسان دوستانه اقدام به راه اندازی پویش جمع آوری کمک در داخل و خارج از این کشور برای سیل زدگان ایرانی کرده اند.

علامه «راجا ناصر عباس جعفری» رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان ضمن اعلام این موضوع که کمک به مردم سیل زده ایران وظیفه شرعی هر پاکستانی است از مردم داخل و خارج از این کشور درخواست کرد کمک‌های خود در این زمینه را جمع‌آوری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.