رئیس اجرائیه افغانستان گفت: طالبان می‌تواند در صورت اخذ رای از مردم در تمام سطوح سیاسی افغانستان حضور داشته باشد.

عبدالله: طالبان می‌تواند در آینده سیاسی افغانستان نقش داشته باشد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان گفت: اگر طالبان خشونت را کنار بگذارد، می‌تواند در آینده سیاسی افغانستان در هر سطحی ایفای نقش کند.

وی افزود: طالبان می‌تواند در صورت اخذ رای از مردم در تمام سطوح سیاسی افغانستان حضور داشته باشد.

عبدالله که در حاشیه نشست اقتصادی شرق آسیا در اردن با آسوشیتدپرس گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به تلاش آمریکا برای صلح با طالبان گفت: آتش‌بس مهم است اما از آن مهم‌تر این است که ما به صلح برسیم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو تنها راه پایان جنگ در افغانستان است، تصریح کرد: دولت افغانستان در کنار سایر گروه‌های این کشور با طالبان برای آینده افغانستان مذاکره خواهد کرد و ما باید بین جنگ و صلح یکی را انتخاب کنیم و اینکه مذاکره تنها راه پایان دادن به جنگ است.

رئیس دولت وحدت ملی افغانستان نقش زنان را مهم دانست و گفت: بدون مشارکت زنان در اقتصاد، سیاست و جامعه صلح به وجود نخواهد آمد.

پنجمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان در حالی پایان یافته است که خلیلزاد از توافق با این گروه بر سر خروج نظامیان آمریکا از افغانستان دست یافته است.

از سوی دیگر طالبان حاضر به گفت‌وگو با دولت افغانستان نبوده و این دولت را دست نشانده آمریکا می‌خواند و تنها اعلام کرده است که با گروه‌های سیاسی افغانستان وارد مذاکره خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.