خراسان شمالی- علی یوسفی گزارشی از عملکرد معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در ایام تعطیلات نوروز۹۸ اعلام کرد.

۸۳ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، علی یوسفی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در ایام تعطیلات نوروز با توجه به اهمیت موضوع سلامت و فرآورده های دارویی و غذایی، بازدیدهای متعددی از مراکز مربوطه انجام شد.

وی افزود: در نوروز سال جاری، ۳۴ داروخانه و شرکت پخش داروی روزانه و ۱۱داروخانه شبانه روزی در خراسان شمالی به ارائه خدمات پرداختند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازرسی های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خوردنی، آشامیدنی آرایشی و بهداشتی ۵۵ مورد بوده است، بازرسی های انجام شده از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل را پنج مورد عنوان کرد.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود، به بازرسی از مراکز بیمارستانی اشاره کرد و گفت: تعداد بازدیدهای مربوط به این حوزه ۱۴ مورد و بازدید از مراکز MMT  و تحویل داروهای مورد نیاز بیمارستان ها و بیماران صعب العلاج چهار مورد بوده است.

یوسفی ثبت و پیگیری شکایات فرآورده های سلامت محور را دو مورد، تهیه و توزیع بسته های آموزشی، فرهنگی و اطلاع رسانی مانند چاپ پمفلت، پوستر، بیلبورد و غیره را ۶۰۰ مورد، ارائه خدمات در خصوص بیماران خاص و صعب العلاج را ۷۰ مورد و بازدید از سطح عرضه برای مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت را سه مورد ذکر کرد.

وی با اشاره به کشفیات اقلام قاچاق در حوزه سلامت، اظهار کرد: در این مدت تعداد نمونه های مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی ارسالی به آزمایشگاه جهت کنترل، ۳۰ مورد بوده است.

یوسفی، رفع کمبود اقلام دارویی و شیرخشک را هفت مورد، ثبت و پیگیری شکایات فرآورده های سلامت محور را دو مورد و تعداد تذکر کتبی را نیز هفت مورد عنوان کرد.

پیگیری کمبود احتمالی برخی داروها در مناطق سیل زده

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بخشی از سخنان خود به اقدامات انجام شده در خصوص بحران سیل اخیر در استان طی نوروز ۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: بازرسی های متعددی از مناطق سیل زده از سوی این معاونت و با حضور کارشناسان صورت گرفته است.

یوسفی اضافه کرد: چهار مورد بازدید از انبار نگهداری مواد غذایی و هلال احمر و ۱۰مورد بازدید مشترک به همراه مراکز بهداشت و شبکه بهداشت مناطق سیل زده از داروخانه ها و بیمارستان ها انجام شد.

وی ادامه داد: پیگیری کمبودهای احتمالی دارو در این مناطق و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما در خصوص بهداشت مواد غذایی در مناطق سیل زده از اهم اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.