رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: در اسفندماه سال گذشته ۴۷.۶ درصد نرخ تورم نقطه به نقطه در استان به وجود آمده که این آمار مربوط به کل خانوار استان است.

آخرین آمار تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی ۴۷.۶ درصد است
به گزارش قدس آنلاین ؛ رضا جمشیدی ، اظهار داشت: در اسفندماه سال گذشته 47.6 درصد نرخ تورم نقطه به نقطه به وجود آمده که این آمار مربوط به کل خانوار استان است، این آمار در مقایسه با ماه پیش از آن از 5.2 درصد افزایش برخوردار بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: در نقاط شهری استان نرخ نقطه به نقطه به 45.6 درصد می‌رسد و در نقاط روستایی نیز شاهد افزایش 55.8 درصدی بودیم، با این تفاسیر 4.8 درصد افزایش در نقاط شهری و 6.6 درصد نیز در نقاط روستایی مشاهده می‌شود.

وی تصریح کرد: در اسفندماه نیز نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور به 47.5 درصد رسید، 5.2 درصد رشد نیز در این بخش نسبت به ماه گذشته آن دیده می‌شود، نرخ مذکور در خانوارهای شهری 46.6 درصد و روستایی 52.7 درصد را شامل می‌شود، در این آمار 5.1 درصد رشد در بخش شهری و 6 درصد افزایش نیز در روستا وجود دارد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: نرخ تورم در اسفندماه سال گذشته نسبت به ماه پیش آن در کل خانوارهای استان 3.8 درصد بود که در این بخش نیز شاهد 1.4 درصد رشد بوده‌ایم، از این شاخص 3.6 درصد مربوط به شهری و 4.9 درصد مربوط به بخش روستایی است که افزایش1.3 درصدی در شهر و 2.2 درصدی در بخش روستا وجود داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: 3.9 درصد نرخ تورم در اسفندماه در کل خانوارهای کشور نسبت به ماه گذشته آن مشاهده می‌شود که دارای 1.7 درصد افزایش بوده است، 3.8 درصد از این بخش متعلق به خانوارهای شهری و 4.5 درصد نیز روستایی است، هر کدام از این دو بخش نسبت به ماه گذشته از 1.7 درصد افزایش برخوردار بودند.

وی ادامه داد: 4.25 درصد نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اسفندماه میان خانوارهای استان مشاهده می‌شود که نسبت به ماه گذشته از 3.5 درصد رشد برخوردار بودند، برای خانوارهای شهری استان 24.5 درصد و برای روستایی نیز 29 درصد از این شاخص دارای افزایش بوده که در مقایسه با ماه گذشته شاهد رشد 3.4 درصدی در بخش شهری و 4.2 درصدی در روستایی بودیم.

جمشیدی گفت: در کشور نیز نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اسفندماه 26.9 درصد بوده که 3.4 درصد افزایش را در این زمینه نیز مشاهده می‌کنیم، این شاخص برای خانوارهای شهری کشور 26.6 درصد و برای بخش روستایی 28.1 درصد بوده که این آمار نیز از افزایش 3.2 درصدی در شهر و 3.9درصدی در روستا برخوردار بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی اظهار داشت: تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در گروه خوراکی، آشامیدنی و دخانیات در اسفندماه سال گذشته به 79.8 درصد و در گروه پوشاک و کفش به 60.6 درصد می‌رسد، همچنین در بخش بهداشت و درمان 30/1 درصد و مسکن نیز 17.7 درصد تورم نقطه به نقطه مشاهده می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.