البرز- سردار یوسف مولایی با بیان اینکه در روز فرهنگی کرج باید یادآور ۵ هزار و ۲۵۰ شهید سرافراز دفاع مقدس در استان البرز باشیم، گفت: برای ایجاد همبستگی فرهنگی در شهر نباید تنها بر پایه قومیت ویک فرهنگ اختصاصی حرکت کرد بلکه باید بر اساس فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد.

تنوع فرهنگی یک ظرفیت برای کرج است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار یوسف مولایی فرمانده سپاه استان البرز پیش از ظهر  چهارشنبه در مراسم روز فرهنگی کرج که درباغ لاله های پارک شهید چمران  برگزار شد، اظهار کرد: این روزها شاهد حضور مردم برای بازدید از باغ لاله ها هستیم.

وی با اشاره به مناسبت گرامیداشت ۲۱ فروردین و روز فرهنگی کرج گفت: فرهنگ همانند اکسیژن و هوا برای جامعه است به گونه ای که وجود آن در یک شهر مانند هوا عنصری اساسی است.

فرمانده سپاه استان البرز به آسایش و آرامش به عنوان دو عنصر مهم در یک شهر اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم این دو را با هر وسیله، امکان و اتفاق خوشی در شهر برای شهروندان رقم بزنیم اقدامی بسیار ارزشمند ‌خواهد بود.

وی اضافه کرد: ‌یک نمونه از اقدامات خوب در جشنواره باغ لاله های کرج اقدامات بصری انجام شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگ ایرانی از دو عنصر تشکیل شده است که بر پایه فرهنگ اسلامیت و ایرانیت استوار است و اینها دو مورد جدانشدنی است.

سردار مولایی با تاکید بر اینکه در شهر کرج فرهنگ های متفاوتی وجود دارد که یک ظرفیت برای شهر است، تصریح کرد: بر این اساس ایجاد زندگی مسالمت آمیز در سایه اتحاد و همبستگی قومیت های مختلف در این شهر نیازمند ایجاد شرایط لازم توسط مدیریت شهری کرج است.

 فرمانده سپاه استان البرز گفت:  راه ایجاد همبستگی فرهنگی در شهر نباید تنها بر پایه یک قومیت ویک  فرهنگ  اختصاصی باشد بلکه باید محورهای اساسی که همان پایبندی به فرهنگ های اسلامی و ایرانی است مدنظر قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه امروز باید یادآور ۵ هزار و ۲۵۰ شهید سرافراز دفاع مقدس البرز باشیم گفت: ما در البرز شهدایی همچون پناهی، بهنام محمدی، شهید فهمیده، کلهر، شرع پسند، کیانپورو ده ها شهید شاخص دیگررا داریم که هنر جنگیدن و شهادت را به ما آموختند که ارج نهادن به مقام این عزیزان را عهده دار هستیم.

‌سردار مولایی در پایان گفت: این عزیزان پرپر شدند تا ما امروز با آسودگی خاطر این زیبایی ها را در باغ لاله ها تماشا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.