معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار و ۸۷۶ مددجو در سال گذشته با معرفی به مراکز اداره فنی و حرفه ای استان مهارتهای شغلی را کسب کرده اند.

ارائه آموزشهای مهارتی اشتغال به ۱۴ هزار مددجو در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ، سید حسین کرابی چهارشنبه ظهر در جمع خبرنگاران در محل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: تفاهم‌نامه ای با اداره فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است و مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد درصورتی‌که مهارت لازم برای ایجاد شغل را نداشته باشند، با معرفی به مراکز آموزشی، ضمن کسب مهارت لازم گواهی‌نامه معتبر دریافت می‌کنند که خوشبختانه در سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۷۶ مددجو و فرزندان آن‌ها از این ظرفیت استفاده کردند.

وی افزود: از سال ۶۷ تا پایان سال گذشته در استان ۱۰۰ هزار و ۴۷۹ طرح اشتغال ایجادشده است که ۴۴ هزار و ۹۲۳ مورد آن تحت نظارت کارشناسان این نهاد قرار دارند و مابقی به خودکفایی رسیده‌اند و لازم به ذکر است که نظارت و هدایت کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد بر طرح‌های ایجادشده تا پنج سال ادامه دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: در سال ۹۷ نیز بیش از هفت هزار مجری طرح اشتغال با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه برای خود شغل ایجاد کرده و وارد بازار کار شدند و مشاغل ایجادشده نیز شامل ۶ رده شغلی بوده که هفت هزار و ۱۵۸ طرح اشتغال با تأمین اعتبار بیش از ۱۵۵ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان از محل منابع داخلی این نهاد و بانک‌ها اجرا و تعداد قابل‌توجهی به بازار کار وارد شدند.

وی گفت: پرداخت تسهیلات به مجریان طرح‌های اشتغال نیز به صورت ۱۰۰ درصد قرض‌الحسنه است و تسهیلات پرداختی به مجریان طرح‌های اشتغال با توجه به نوع شغل از پنج میلیون تا ۵۰ میلیون تومان است.

کرابی بیان کرد: مجریان طرح‌های اشتغال طی سال ۹۷ اجرا و راه‌اندازی سه هزار و ۲۹۶ طرح دام‌پروری، دو هزار و ۶۷۴ طرح خدمات، ۵۳۱ طرح کشاورزی، ۴۸۶ طرح صنعتی و معدنی، ۱۲ طرح صنایع‌دستی و ۱۲ طرح شیلات را با همکاری کمیته امداد خراسان رضوی انجام داده اند.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.