"احمد الصحاف" اقدام ایالات متحده آمریکا در توصیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سازمان تروریستی را مخالف تصمیمات ثبات زا در منطقه دانست.

تصمیم آمریکا علیه سپاه پاسداران با نیازهای امنیتی منطقه همسو نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه در اقدامی نابخردانه و خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که نام سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ایران را در لیست موسوم به "گروه های تروریستی" درج کرده است.

این اقدام آمریکا واکنش های داخلی و بین المللی متعددی را به دنبال داشت و شورای عالی امنیت ملی ایران در اقدامی متقابل اعلام کرد که از این پس نظامیان آمریکایی تروریست محسوب خواهند شد و تاکید کرد کرد که رژیم ایالات متحده آمریکا را «دولت حامی تروریسم» و «فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام» و تمامی نیروهای وابسته به آن را «گروه تروریستی» می‌داند.

کشورهای مختلف اعم از ترکیه، فلسطین، سوریه، روسیه، فرانسه لبنان، گروه های مقاومت و.... این اقدام نابخردانه آمریکا را محکوم کردند.

در این راستا، "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین با اشاره به اینکه اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر امنیت منطقه تاثیر سوء دارد، گفت: منطقه ما امروز نیازمند تصمیم گیری هایی است که در تقویت ثبات و امنیت آن سهیم باشد که تصمیم اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران همسو با این نیاز نیست.

احمد الصحاف بر موضع ثابت عراق در قبال کشورهای همسایه خود تاکید کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد تا سرزمین های عراق مقر و یا ممری برای آسیب رساندن به هیچ یک از کشورهای همسایه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق افزود: جزو هیچ یک از ائتلاف های سیاسی نخواهیم بود و از طرحی که بر امنیت منطقه تاثیر مثبت می گذارد، استقبال می کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: تروریسم در عراق شکست خورده و منطقه نیازمند تلاش تمام طرف هاست.

لازم به ذکر است موضع گیری سخنگوی وزارت خارجه عراق درواقع نخستین واکنش رسمی وزارت خارجه این کشور در قبال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی ایالات متحده آمریکا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.