یزد - حمیدرضا پایدارفر گفت : نتیجه مداخلات روانی و اجتماعی انجام شده توسط تیم تخصصی مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی در سال گذشته منجر به سازش۳۲ درصدی پرونده های ارجاعی از دادگستری در اردکان شده است.

سازش۳۲ درصدی پرونده های طلاق ارجاعی به بهزیستی اردکان در سال گذشته

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حمیدرضا پایدارفر رئیس اداره بهزیستی اردکان درگفتگو با خبرنگار ما اظهارداشت: اعتیاد ، خیانت و عدم تسلط به تکنیک های مرتبط با مهارتهای زندگی از مهم‌ترین عوامل طلاق در شهرستان اردکان است و در سال گذشته ، ۸۱۰ پرونده طلاق از مداخله در بحران و خط تلفن ۱۲۳ به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی  اردکان ارجاع شده که از این تعداد پرونده  ۳۲ درصد آن به سازش منجر شده است.

وی افزود : بهزیستی اردکان  توانسته با برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، آموزشهای پیش از ازدواج و آموزش خانواده آمار سازش را بالا ببرد.

پایدارفر تصریح کرد : مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی با استفاده از نیروهای متخصص ، متعهد و با تجربه سازمان بهزیستی ، بکارگیری اصول علمی مددکاری اجتماعی ، خانواده درمانی ، روان درمانی ، مشاوره و ... به بررسی اختلالات عاطفی - شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلالات یاری می کند.

رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: این مرکز زمینه های سازش ، حفظ و انسجام خانواده را فراهم می نماید و در صورتی که طلاق تنها راه تامین سلامت و امنیت روانی افراد خانواده باشد به منظور کاهش آسیب های ناشی از طلاق ، توصیه ها و رهنمودهای لازم را در رابطه با نمودار ارتباط صحیح با فرزندان ، ضرورت تداوم ارتباط والدین و فرزندان به آنان ارائه می دهند و در صورت لزوم در رابطه با چگونگی وضعیت سرپرستی فرزندان پیشنهاداتی ارائه می نماید.

وی خااطر نشان ساخت: در حال حاضر مرکز مداخله در بحران  بهزیستی اردکان پرونده های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش می دهد ودر سال ۹۷پرونده های ارجاعی از دادگستری به این مرکز ، ۹۱ درصد و خود معرف ۹ درصد  بوده است.

پایدار همچنین خط تلفن ۱۲۳ را یکی از واحدهای اورژانس اجتماعی برشمرد و افزود : مسوولان این خط تلفنی به صورت اورژانسی به افراد دارای مشکل همسرآزاری ، خودکشی ، فرار از منزل و سایر مشکلات مشاوره ارائه می دهند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.