البرز- فیروزه مرادی با تاکید بر اینکه مسیر حضور معلولین در فعالیت های اجتماعی باید هموار شود گفت: مسئولین همواره وعده داده و باعث شادمانی معلولین می شوند اما متاسفانه در عمل تاکنون اقدامی جدی وموثر صورت نگرفته است.

مسیر حضور معلولین در فعالیت‌های اجتماعی هموار شود

فیروزه مرادی کارشناس حوزه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن اشاره به مهم ترین چالش های پیش روی معلولین در استان البرز گفت: ایاب و ذهاب، مبلمان شهری و عدم مناسب سازی وسایل حمل و نقل عمومی باعث شده تا بسیاری از این عزیزان از حضور در اجتماع وفعالیت های مرتبط با آن خودداری کنن وبه نوعی دور بمانند.

نایب رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان البرز تصریح کرد: البرز برخلاف سایر استان ها به لحاظ خدمات رسانی به معلولین ضعیف بوده و سیستم مدیریت شهری باید هرچه سریع تر به وعده های خود جامه عمل بپوشاند چراکه بسیاری از معلولین استان به دلیل عدم حضور در اجتماع دچار افسردگی و انزوا شده اند.

مرادی ضمن ارزیابی حمایت های بهزیستی از معلولین گفت: بهزیستی به عنوان خانواده دوم معلولین در کنار آن ها حضور داشته و همواره تلاش می کند تا اصلی ترین نیازهای آن ها را برطرف کند.

وی تصریح کرد: رفع نیازهای اولیه معلولین برعهده بهزیستی است اما باید طبق برنامه مدون و کارشناسی شده به لحاظ ساختاری زمینه حضور آن ها در اجتماع فراهم شود که این مسئولیت برعهده دستگاه های مختلف ومدیران شهری است.

این کارشناس حوزه معلولین ورزش را بهترین دلیل برای حضور افراد کم توان در جامعه دانست و گفت: متاسفانه تعداد کمی از معلولین فعالیت ورزشی دارند و باید بستر لازم برای حضور آنها در اجتماع و میدان های ورزشی فراهم شود.

مرادی تصریح کرد: معلولین سرشار از اراده و استعداد بوده و به کرات این موضوع را ثابت کرده اند اما بدون زیر ساخت و امکانات بیش از این نمی توان انتظار داشت چرا که معلولین با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی در پایان گفت: مدیران بهترین پیشنهادها را ارائه می دهند و به نظر می رسد اگر به آن ها عمل شود معلولین در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.