هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز با دیدار ماشین سازی تبریز و نساجی مازندران آغاز می شــود و عصر شنبه با بازی پرسپولیس و سایپا به اتمام خواهد رسید.

نصف جهان مقابل آبی ها

حمید رضا خداشناس/

 هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز با دیدار ماشین سازی تبریز و نساجی مازندران آغاز می شــود و عصر شنبه با بازی پرسپولیس و سایپا به اتمام خواهد رسید.

بازی های این هفته در حالی در سه روز انجام می شود که در مهم ترین و حساس ترین بازی این هفته عصر فردا استقلال تهران در اصفهان میهمان سپاهان خواهد بود. مروری داریم بر بازی های مهم فردا.

 شهر خودرو - نفت؛ به نفع سیل زدگان

 در یکــی از بازیهای مهــم این هفته شــهرخودرو در ورزشگاه امام رضا (ع) مشــهد از ساعت ۱۷ میزبان نفت مسجد سلیمان اســت؛ دیداری که عواید حاصل از آن به سیل زدگان خواهد رســید و بدین منظور نیز برنامه ویژه ای با حضور مسئولان استانی و شهری در ورزشگاه برگزار خواهد شد . اما شاگردان یحیی گل محمدی در حالی باید در مقابل شــاگردان مرزبان صف آرایی کنند که برای ماندن در جمع مدعیان و همچنین امیدواری برای کسب سهمیه آسیا به هر سه امتیاز این بازی نیاز مبرم دارند. در حال حاضر شــهرخودرو با تیــم های اول تا چهــارم جدول به ترتیب هشــت، ۶، چهار و یک امتیــاز فاصله دارد و علاوه بر امتیاز گیــری در هفته های آتی باید امیدوار به لغزش دیگر مدعیان باشد که تقابل این هفته سپاهان و اســتقلال می‌تواند باعث صعود یک پله ای پدیده شود.

در سوی مقابل شــاگردان مرزبان قرار گرفته اند که از هفته چهاردهم لیگ برتر رنگ پیــروزی را ندیده اند و اکنون جزو تیم هایی هســتند که خطر سقوط آن ها را تهدید می کند و برای فرار از انتهای جدول در هفته های باقیمانده میجنگند و همین می تواند زنگ خطری برای پدیده باشد.

همچنین حضور مرزبان که سابقه مربیگری در مشــهد را دارد خود از نکاتی اســت کــه طرفداران شــهرخودرو را برای این بازی نگران کرده است. بازی رفت دو تیم را پدیده با حســاب یک بر صفر در مسجد سلیمان برده بود و حالا باید دید در این بازی حساس چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

 چشم مدعیان به نصف جهان

 بدون شک حســاس ترین بازی این هفته عصر فردا و از ســاعت ۱۷:۴۵ در اصفهان برگزار می شود و چشم همه مدعیان به جــدال بزرگ نصف جهــان خواهد بود. تقابل های اســتقلال و ســپاهان همیشه جذاب و پرحاشــیه بوده، بخصوص دیدار هایی که امیر قلعه نویی بر روی نیمکت زرد پوشان نشسته و معمولاً هم خوب نتیجه گرفته. ژنرال در بازی رفت توانست یاران شفر را که بتازگی اوج گرفته بودند در ورزشگاه آزادی شکست دهد و خود را به رده دوم جدول برساند.

 حالا هم این دیدار می تواند حکم صعود ســپاهان به رده دوم جدول باشد؛ اگر سپید رود هم بتواند تراکتور را متوقف کند. اما این دیدار برای آبی پوشــان پایتخت یقیناً حکم مرگ و زندگــی را دارد؛ زیرا آن ها از یک طرف پدیده را درســت در پشت ســر خود دارند و از سوی دیگر عدم پیروزی در این بازی به معنای خروج کامل از جمع مدعیان است.

شاگردان شفر با پیروزی روحیه بخش برابر الهبلل عربستان نشان دادند مسائل و حاشیه های پس از دربی را به فراموشی رسانده اند و برای موفقیت استقلبل هم قســم شده اند.

 آمادگی بابلی بازیکنان اســتقلال در لیگ قهرمانان آســیا در غیاب چند مهره اصلی این تیم نوید بخش بازگشــت آرامش به این تیم و کسب پیروزی برابر سپاهان است.

کارنامه امیر قلعه نویی در تیم های روبه روی استقلال معمولا موفقیت آمیز بوده اســت و حــالا باید دید در یکی از حساس ترین بازی های این دو تیم که نتیجه اش بدون شــک در تعیین قهرمان ایــن فصل تأثیر مستقیم خواهد داشــت، چه اتفاقی خواهد افتاد.

 باید در نظر داشــت که تســاوی در این دیدار به نفع هیچ کدام از دو تیم نیست و این باعث جذابیت بیشتر این بازی خواهد شد.

 رقابت بالا و پایین جدول در رشت

 دیدار سپید رود و تراکتور سازی از جمله دیدار هایی است که هم برای بالانشینان و هم برای قعرنشینان اهمیت دارد.

 تراکتورسازی که با توجه به بازی های نسبتاً آسان پیشرو نســبت به دیگر حریفانش، جدی تریــن مدعی قهرمانی محسوب می شود حالا برای رفتن به صدر جدول با توجه به اینکه بازی پرسپولیس با سایپا روز شنبه برگزار می شود، تنها به سه امتیاز نیاز دارد و فردا در عضدی رشت همه تلاشش را برای کسب این سه امتیاز به کار خواهد گرفت.

هر چند در این راه کار ساده ای ندارد؛ چرا که سپیدرودی ها در دو هفته گذشته نشان داده اند که عزمشان را برای بقا جزم کرده اند و این بازی نیز می تواند سکوی پرتابی برای ماندن در لیگ باشد. تساوی هفته گذشته این تیم در اصفهان مقابل تیم خوب علی منصوریان می تواند گویای این مسئله باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.