بهروز بنیادی عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور توسط تولید داخلی تامین می شود.

"رونق تولید" با "گفتار درمانی" محقق نمی‌شود/ دستگاه‌ها کم‌کاری خود را به "ضعف در قوانین" ارتباط ندهند

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در صورتی که به پتانسیل های داخلی توجه واقعی و عملی شود تولید در همه زمینه ها در کشور با رونق مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد:  بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر، حدود ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و فقط ۳ درصد از دارو ها وارداتی هستند، از این رو باید حمایت واقعی از این ۹۷ درصد تولید داخلی در زمینه دارویی و درمانی صورت بگیرد.

نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از تولید داخل در حوزه دارویی و درمانی  برعهده همه، ازجمله  سیاست گذاران کلان در حوزه بهداشت و درمان تا پزشکان، داروخانه ها و مردم است و نباید کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: برخی مدعی هستند که حمایت از تولید داروهای داخلی باعث شده است که برخی از داورهای بی‌کیفیت داخلی به مردم تحمیل شود، در حالی که به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد زیرا حوزه دارو با سلامت و جان مردم در ارتباط است و تمام داروها در همه مراحل تولید توسط پزشکان متخصص  آزمایش می شوند. از طرفی اگر گاهی احتیاط بسیار شدیدی برای مجوز واردات برخی دارو ها وجود دارد، علت اصلی آن این است که تولید داخلی زمین نخورد.

بنیادی ادامه داد: از طرفی واردات دارو به کشور که فقط ۳ درصد نیاز کشور را در برمی گیرد، ارزبری زیادی دارد و یک امر بسیار پیچیده‌ است که نباید به حال خود رها شود و تمامی داروها و تجهیزات پزشکی از زمان خرید تا گمرک و توزیع باید مورد رصد دقیق قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه با گفتار درمانی رونق تولید محقق نمی شود، تصریح کرد: به هر حال اگر دستگاه ها در حوزه های مختلف فکر می کنند در زمینه رونق تولید خلاء یا ضعف قوانین وجود دارد در همین ابتدای سال آن را به مجلس اعلام کنند و کم کاری خود در انتهای سال را به ضعف در قوانین ارتباط ندهند و  به طور  قطع مجلس همکاری لازم و مناسب را در این زمینه خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه وزارت بهداشت و درمان در سال ۹۸ انقباضی بسته شده است، بیان داشت: انتظار می رود با برنامه ریزی‌های معین، مشخص و با اولویت بندی هزینه‌ها در شرایط کنونی که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه شده است در سال جاری پرداخت از جیب مردم به حداقل برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.