معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و تشخیصی در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) به زودی نصب و راه اندازی می‌شود.

نصب و راه اندازی پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی بزودی در بیمارستان قائم (عج)
به گزارش قدس آنلاین، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور گسترش خدمات به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، کار نصب و راه اندازی دستگاه سی تی اسکن، آنژیوگرافی بای پلن و MRI پیشرفته در این مرکز در دستور کار قرار گرفت و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تجهیزات نصب شده نظیر دستگاه آنژیوگرافی بای پلن (برای اقدامات درمانی و جراحی عروقی) در شرق کشور بی نظیر است افزود: با راه اندازی این دستگاه ها، بیمارستان قائم (عج) مشهد به یکی از مراکز پیشرفته کشور در زمینه ارائه خدمات تشخیصی و درمانی تبدیل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ساخت اورژانس ۱۰۰ تختخوابی بیمارستان قائم (عج) اشاره کرد و اامه داد: این پروژه که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع ساخته شده است در صورت تامین تجهیزات و نیروی انسانی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.


اورژانس جدید بیمارستان شهید کامیاب در سال جدید فعال خواهد شد

بدیعی گفت: اورژانس بیمارستان سوانح شهید کامیاب که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع که برای خدمت رسانی به مصدومان در حال ساخت است در سال جدید فعال می‌شود و علاوه براین بخش جدید بیمارستان علوی هم برای خدمت به بیماران عروق فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جدید با تجهیز مراکز درمانی و یا افتتاح مراکز درمانی در شهرستان ها، نیاز بیماران به حضور در مشهد کاهش پیدا می‌کند، افزود: ساختمان جدید بیمارستان شهید هاشمی نژاد یکی از کارهای بی نظیر در حوزه ساختمانی و فنی محسوب می‌شود که بر اساس برنامه ریزی امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید براینکه به روز شدن امکانات و تجهیزات بیمارستان ۶۱۰ امام رضا (ع) و فعال شدن بخش‌های مختلف بیمارستان شهید هاشمی نژاد از دیگر اقدامات معاونت درمان در سال جاری است، ادامه داد: به منظور رفاه حال بیماران شهرستانی در شهرستان کاشمر مرکز غربالگری با حضور متخصصین انکولوژی و رادیو تراپی ایجاد شده است تا نیاز بیماران را برای مراجعه به مراکز درمانی مشهد کم شود.

بدیعی گفت: در سال گذشته چندین بخش دیالیز در شهرستان‌های باخرز، خلیل آباد و رشتخوار فعال شد تا بیماران کلیوی بتوانند درمان خود را در شهرهای خود به اتمام رسانند بنابراین در سال جدید بیماران زیادی نیاز به حضور در شهر مشهد ندارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی سامانه MCMC راه اندازی شده است، افزود: با تعمیر آمبولانس‌ها و افزودن ۱۵ آمبولانس به خدمات اورژانس تلاش شد تا کیفیت خدمات افزایش یابد و برای اطلاع از میزان رضایت بیماران از طریق پیامک از خدمات پیش بیمارستانی که به آن‌ها ارائه شده رضایت آن‌ها را بررسی می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: معدود کشورهای پیشرفته هستند که خدمات باز کردن رگ قلب را به صورت۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته ارائه می‌کنند و این اتفاق یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه خدمت رسانی به بیماران است.

بدیعی گفت: در حوزه افزایش تعداد نیروی کار براساس سند ۱۴۰۴ تلا ش می‌شود تا از نیروهای جوان در کنار نیروهای باتجربه استفاده شود و در حال حاضر شاهد رشد ۳۵ درصدی نیروها هستیم.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.