خراسان شمالی- محمد علی شجاعی صبح امروز در جمع جانبازان بالای ۷۰درصد استان، خواستار رفع مشکل اختصاص زمین برای ایجاد مجتمع های مسکونی، راه اندازی باغ ایثار، تسریع در ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان، رفع مشکل دارویی و تسهیل وام های بانکی شد

تمام مشکلات جامعه جانبازان و ایثارگران را پیگیری می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمد علی شجاعیاستاندار خراسان شمالی در جمع جانبازان بالای ۷۰درصد استان پس از استماع دغدغه های آنان قول مساعد پیگیری مشکلات آنان هم در سطح استانی و هم ملی را داد.

وی در ابتدای این نشست مشکلات جانبازان را شنید و ضمن قول مساعد برای حل و پیگیری آن، اظهار داشت:در کشور ما از مقام معظم رهبری تا مردم همه به خوبی قدردان جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا هستند زیرا برای این قشر هیچ جایگزینی وجود ندارد.

وی افزود:شما جانبازان و ایثارگران بر اساس اعتقاد، ایمان و باور خود مسیر و راهی را انتخاب کرده اید که جانبازی شما هم در این مسیر اتفاق افتاده است.

شجاعی مشکلات جانبازان را در دوسطح استانی و ملی دانست و افزود: مشکلات شما در سطح استانی بدون شک پیگیری و حل می شود و در سطح ملی نیز وظیفه ما پیگیری است و مکاتبات لازم را انجام خواهیم داد و بخش دیگر که اصلاح قانون است نیز با حضور و پیگیری نمایندگان مجلس مطرح خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تمامی اداره ها و دستگاه های اجرایی استان باید برای ملاقات جانبازان ساعت مشخصی را اعلام کنند تا در این بازه زمانی مشکلات و دغدغه های آنان بررسی شود ضمن اینکه باید شان و جایگاه این جانبازان در ادارات حفظ شود.

وی در ادامه افزود:هفته آینده طی برگزاری نشستی با مدیران دستگاه های اجرایی مشکلات طرح شده جامعه جانبازان استان بررسی و برنامه اجرایی برای حل آن ارائه خواهد شد.

شجاعی با بیان اینکه جانبازان قطع نخاع و ویلچری نیاز به همیار دارند گفت: همسران و خانواده های این افراد سال ها برای این قشر زحمت کشیده اند و هم اکنون برخی از آنان توانایی یاری را ندارند.وی افزود: برای رفع این مشکل باید چاره ای اندیشیده شود و از این قشر می خواهیم که راه حلی نیز برای این موضوع بیندیشند و به ما ارائه دهند.

شجاعی خواستار رفع مشکل اختصاص زمین برای ایجاد مجتمع های مسکونی، راه اندازی باغ ایثار، تسریع در ساخت مجتمع توانبخشی جانبازان، رفع مشکل دارویی و تسهیل وام های بانکی شد.

وی بیان کرد: قبل از ساخت مرکز درمانی ویژه جانبازان و ایثارگران می توانیم از فضاهای آماده سایر ادارات استفاده کرده که تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار می دهیم که مشکل این قشر از جامعه حل شود زیرا ما معمولا عادت به انجام ندادن کاری داریم تا انجام دادن آن. وقتی می توان به راحتی مشکل جانبازی را حل کرد چرا باید پروسه طولانی تعریف شود.

شجاعی در پایان اظهار داشت:امیدواریم با همان نگاهی که شما نسبت به خدمت داشتید ما نیز با همان نگاه گام های اساسی را برای خدمات رسانی به این مردم برداریم.

بر اساس این گزارش، تکمیل و راه اندازی مرکز توان بخشی و درمانی جانبازان و ایثارگران، اجرای کامل قوانین مرتبط با جامعه ایثارگری، بررسی نحوه ارائه خدمات درمانی بیمه دی و حل مشکل خرید داروهای خاص جانبازان، اهتمام بیشتر مسئولان برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فرزندان جانبازان برای ایجاد اشتغال، همیار گرفتن برای جانباران قطع نخاع و توجه به سلامت همسران جانبازان از جمله مطالبات جامعه جانبازان ۷۰ درصد استان در نشست صمیمی با دکتر شجاعی بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.