ساری- محمد نظری از خسارت ۵۰۰ میلیارد تومان سیل به محورهای مازندران خبر داد.

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه های مازندران / متجاوزین به حریم رودخانه ها به مراجع قضایی معرفی شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران صبح امروز(پنج شنبه) در نشست ستاد بازسای مناطق سیلزده استان مازندران در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در استانداری مازندران با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و مرمت راه‌های استان شروع شده است، اظهار کرد: همچنین ۲۵ میلیارد تومان خسارت در حوزه علائم ایمنی و خط کشی ‌ها متحمل شدیم.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با ارزیابی راه وشهرسازی از عوامل تخریب ابنیه های فنی در سیل اخیر، توضیح داد: متاسفانه در بخش هایی از استان تصرفاتی در حریم رودخانه ها صورت گرفت و مسیر و جریان آب را تغییر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه متجاوزین به حریم رودخانه ها به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: هر تعداد تخلف در این ارتباط مشاهده کنیم، مراجع قضایی را در جریان قرار خواهیم داد.

نظری با اعلام اینکه طرح‌های ایمن سازی، دیوار ضامن و حائل از اولویت های اقدامات ماست، اضافه کرد: بازدیدهای فنی و میدانی در دستور کار قرار داشته و پس از اتمام بازدید از مناطق آسیب دیده، عملیات عمرانی و اجرایی شروع می ‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه عملیات تثبیت صورت گرفته و اقدامات سازه‌ ای در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: واژگونی دیوارهای حائل ناشی از خاک بالادست بوده و با این میزان سیلاب‌، این حجم از تخریب طبیعی است.

نظری با اشاره به اینکه سند کنترل سیلاب در استان تهیه شده و در اسفند ماه گذشته به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: این سند، معیار و ملاک خوبی برای دریافت اعتبارات ملی بوده و به فراخور آن دستگاه‌های مرتبط انتظارات خویش را مطرح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت و توان موجود استان برای رسیدگی به وضعیت و بهسازی راه‌ها استفاده کردیم، افزود: مابقی اعتبارات باید توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در اختیارمان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در رابطه با جاده ساری به کیاسر گفت: در این ارتباط وزیر راه و شهرسازی دستورات ویژه را ارائه دادند و در حال حاضر دو پیمانکار مشغول بکار هستند تا چهارخطه شدن محور ساری - تاکام امسال به پایان برسد.

نظری دلیل تاخیر در اجرای این پروژه را تملک اراضی دانست و افزود: اختلاف نظرهایی در رابطه با زمین وجود داشته که هم اکنون رفع شده است.

وی در ارتباط با نقاط حادثه دیده استان گفت: همه نقاطی که دچار خسارت شدند در اختیار پیمانکار بوده ولی تحویل قطعی نشده است.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات طرح چهاربانده کردن محور چهاردانگه از تاکام تا کیاسر عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.