حساس‌ترین دیدار از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، بین تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال برگزار خواهد شد که دو تیم برای ماندن بین مدعیان قهرمانی، جنگی تمام عیار را خواهند داشت.

لیگ برتر فوتبال/استقلال برای ماندن در کورس، سپاهان را قربانی می‌کند؟

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، روز دوم از دیدارهای هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، امروز (جمعه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری خواهد شد. دیدارهایی که مدعیان بالای جدول به مصاف هم خواهند رفت و البته پس از کسب هر نتیجه‌ای باید یک روز منتظر بمانند تا نتیجه دیدار پرسپولیس و سایپا در روز پایانی مشخص شود. با این حال در روز دوم مسابقات شاید بتوان گفت حساس‌ترین دیدار بین سپاهان و استقلال برگزار می‌شود که علاوه بر تأثیر نتیجه این دیدار در جدول، تقابل‌های جذابی هم دارد.

سپیدرود رشت - تراکتورسازی تبریز
در صورت نگاه به اختلاف 34 امتیازی دو تیم و رتبه دوم تراکتورسازی تا رتبه پانزدهم سپیدرود، حتماً باید سرخپوشان تبریزی را پیروز میدان بدانیم. پیروز نبرد در سردار جنگل و بازهم صدرنشینی موقت تا برگزاری دیدار مقابل پرسپولیس. با این حال با توجه به قابل پیش‌بینی نبودن نتایج، نمی‌توان از حالا سه امتیاز را به حساب تراکتورسازی مدعی واریز کرد. آن هم در شرایطی که سپیدرود این هفته‌ها برای ماندن در لیگ برتر دست و پا می‌زند و از زمانی هم که نادر دست نشان سرمربی این تیم شده، شرایط کمی متفاوت شده است. سپیدرود در دیدار هفته گذشته‌اش مقابل ذوب‌آهن که خارج از خانه بود، شکست نخورد تا نشان دهد برای ماندن در لیگ برتر عزم خود را جزم کرده، اما فاصله چهار امتیازی آنها با نفت مسجدسلیمان کمی کار را دشوار کرده است. کار سپیدرود جایی دشوارتر می‌شود که رو در روی مدعیان قرار بگیرد و مصاف با تراکتورسازی با آن همه ستاره هم به این دشواری اضافه می‌کند. تیمی که با جرج لیکنز بلژیکی برای نخستین قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کند، برای اینکه از رقابت عقب نماند، نیاز مبرم به سه امتیاز خارج از خانه مقابل سپیدرود دارد. باید دید در رشت، اندیشه‌های کدام مربی و انگیزه‌های کدام تیم بر دیگری غلبه خواهد کرد.

پدیده شهر خودرو - نفت مسجدسلیمان
بیشترین شانس پدیده برای بازگشت به جمع مدعیان و حداقل کسب سهمیه آسیایی، شاید همین هفته باشد. در هفته‌ای که بالا دستی‌های این تیم یعنی استقلال و سپاهان باید با یکدیگر مصاف بدهند و پدیده می‌تواند با پیروزی خانگی، دوباره به شانس خود برای کسب سهمیه بیافزاید. شاگردان یحیی گل‌محمدی که این فصل شرایط خوبی را از نظر نتیجه‌گیری رقم زده‌اند، با 43 امتیاز رتبه پنجم جدول را در اختیار دارند و بالاتر از آنها سپاهان با 47 امتیاز و استقلال با 44 امتیاز قرار دارند. هر نتیجه‌ای در این بازی رقم بخورد، پدیده می‌تواند امیدوارتر به لیگ نگاه کند تا حداقل پاداش بازی‌های خوب این فصل را با کسب سهمیه آسیایی بگیرد. هرچند این تیم مشهدی هم مانند تراکتورسازی، دیگر مدعی این فصل رقابت‌های لیگ برتر باید با تیمی مصاف دهد که سراسر انگیزه است برای ماندن در لیگ و به هر چیزی برای کسب امتیاز، چنگ می‌زند. تیمی که علیرضا مرزبان در این هفته‌ها هدایت می‌کند، شاید با مشکلات زیادی مواجه باشد، اما انگار نفت مسجدسلیمان نمی‌خواهد امید خود را برای ماندن در لیگ از دست بدهد و با حفظ اختلاف 4 امتیازی‌اش با سپیدرود هم به این هدف خواهد رسید. با این حال در مشهد و مقابل پدیده‌ای که این هفته به سه امتیازی حیثیتی نیاز دارد، شرایط سختی خواهد داشت.

سپاهان اصفهان - استقلال تهران
باز هم تقابل امیر قلعه‌نویی با استقلال را شاهد خواهیم بود. تقابلی که دیگر تکراری شده و شاید آن هیجان همیشگی‌اش را نداشته باشد، اما بدون شک جایگاه دو تیم در جدول و شاید آخرین امیدهای آنها برای کسب قهرمانی این فصل، کافی باشد تا بازی هیجان کافی را داشته باشد. سپاهان که این فصل با امیر قلعه‌نویی برای قهرمانی تلاش می‌کرد، شاید به خاطر اختلاف امتیازی چهار امتیازی با صدر جدول کمی برای رسیدن به این هدف ناامید باشد، اما آنهایی جایی به آخرین امیدهای خود نگاه می‌کنند که با پرسپولیس صدرنشین یک دیدار مستقیم دارند، اما پیش از مصاف با پرسپولیس حداقل باید جایگاه خود در جدول مستحکم‌تر کنند و این اتفاق رخ نخواهد داد جز با پیروزی مقابل استقلال. استقلالی که با اختلاف امتیاز سه امتیازی نسبت به رقیب این هفته‌اش، به آب و آتش خواهد زد تا برد شش امتیازی را برای خود کند و علاوه بر امیدوار ماندن برای قهرمانی، خودش را به کسب سهمیه آسیایی نزدیک کند. استقلالی که پس از شکست در دربی و تساوی مقابل سایپا، خیلی‌ها را ناامید کرده بود و همه به پایان کار استقلال این فصل می‌اندیشیدند، اما آنها به یک باره با برد مقابل الهلال خود را از زیر بار تمام فشارها خارج کردند.

استقلال در هفته‌های اخیر چند مصدوم از جمله وریا غفوری، روزبه چشمی، مهدی رحمتی، اللهیار صیادمنش و... داشته و شاید به همین دلیل بازی‌های حساسی را از دست داد، اما پس از احیای خود مقابل الهلال، دیگر نمی‌خواهد فصل را ناامیدانه به پایان برساند و برای گذر از ناامیدی چاره‌ای نخواهد داشت جز پیروزی مقابل سپاهان. با توجه به اینکه استقلال پدیده را در لیگ برتر تعقیب کننده خود می‌بیند، شاید بتواند گفت بازی با سپاهان برای آنها شبیه به بازی مرگ و زندگی است. تیمی که برای امیدوارم ماندن باید پیروز شود و اگر جایگاه فعلی‌اش هم به خطر بیفتد، شاید دیگر فصل را تمام شده ببیند. با این حال استقلال امید زیادی دارد تا در یک بازی خارج از خانه هم خودش را نجات بدهد و هم به نوعی سپاهان را قربانی کند. سپاهانی که برای رسیدن به هدف این فصل خود -قهرمانی لیگ برتر- هیچگونه مقابل استقلال کوتاه نمی‌آید.

صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم
شاید حساسیت دیدار صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی در روز دوم دیدارهای هفته بیست‌وپنجم، کمتر از سایر دیدارها باشد، اما دیدار بی اهمیتی نیست. به هر حال در رتبه‌های پایین جدول این دیدار حائز اهمیت است و صنعت نفت برای نجات خود از منطقه سقوط، باید در این دیدارهای باقیمانده نیز امتیاز کسب کند، در غیر این صورت می‌تواند یکی از گزینه‌های سقوط باشد. صنعت نفت که در حال حاضر با 21 امتیاز رتبه سیزدهم جدول را در اختیار دارد، بهترین فرصت را برای جمع کردن امتیاز در دیدارهای خانگی دارد، چراکه این روزها هر تیمی در خانه سخت امتیاز می‌دهد. شاگردان سرجیو که این فصل نتوانسته‌اند انتظار هواداران پرشور آبادانی را برآورده کنند، با مشکلات زیادی مواجه بودند و شاید همین که بتوانند در لیگ برتر باقی بمانند، بتوان نتایج آنها را قابل قبول ارزیابی کرد. آنها این هفته در خانه با پارس جنوبی مصاف هم خواهند داد که تقریباً خیال خود را از ماندن در لیگ راحت کرده و در رتبه‌های میانه جدول به فکر استحکام جایگاهش است. هرچند پارس جنوبی در دیدار هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان نشان داد، بی انگیزه نیست و تا آخرین لحظه برای کسب پیروزی می‌جنگد و این را با پیروزی در دقیقه 5+90 ثابت کردد تا طلسم پیروز نشدن و گل نزدن خود بعد از پنج هفته را با هم بشکند. پس پارس جنوبی را هم با وجود خیال راحتی که از ماندن در لیگ دارد، نمی‌توان بی انگیزه دانست و همین مسئله می‌تواند کار صنعت نفت را در خانه پیچیده و سخت کند.

نتایج دیدارهای برگزار شده از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه، 22 فروردین‌ماه 98
استقلال خوزستان یک - فولاد خوزستان 3
ماشین‌سازی تبریز صفر - نساجی مازندران صفر

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه، 23 فروردین‌ماه 98
* سپیدرود رشت - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17، ورزشگاه سردار جنگل رشت
داور: رضا مهدوی، کمک‌ها: علی اکبر نوری و یوسف مغروری
کمک داوران اضافی: علی صفایی و عبدالنبی پورخلف، داور چهارم:  محمدعلی پورمتقی
ناظر: ابوطالب طاهریان

* پدیده شهر خودرو - نفت مسجدسلیمان، ساعت 17:30، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
داور: رضا کرمانشاهی، کمک‌ها: جلیل شعرانی و حسین مرادی
کمک داوران اضافی: کمیل غلامی و حسین زمانی، داور چهارم: عسگر محمدی
ناظر: حسین خانبان

* سپاهان اصفهان - استقلال تهران، ساعت 17:45، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داور: محمدحسین زاهدی‌فرد، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و علیرضا ایلدروم
کمک داوران اضافی: مهدی سیدعلی و علی بای، داور چهارم: علی میرزابیگی
ناظر: یدالله جهانبازی

* صنعت نفت آبادان - پارس جنوبی جم، ساعت 19، ورزشگاه تختی آبادان
داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: حسن یوسفی و حسن انتظاری
کمک داوران اضافی: روح الله شریفی و کیوان علی محمدی، داور چهارم: محمد راهی
ناظر: مسعود مرادی

شنبه، 24 فروردین‌ماه 98
* پیکان تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه شهدای شهرقدس
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و محمدرسول ذورقی
کمک داوران اضافی: رضا عادل و محمدباقر پورباقر، داور چهارم: حمید نادری
ناظر: مسعود عنایت

* پرسپولیس - سایپا، ساعت 19، ورزشگاه آزادی تهران
داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: مهدی عالیقدر و محمدجواد مداح
کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و امیرعرب براقی، داور چهارم: محمد عطایی
ناظر: حسن کامرانی‌فر

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.