هنوز زمان زیادی از اظهار نظرهای مطرح‌شده از سوی مدیر روابط عمومی آب و مدیرگروه سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره مشکلات آب شرب همت‌آباد نمی‌گذرد که مدیر آب و فاضلاب روستایی مشهد در مصاحبه‌ای، غیرقابل شرب بودن آب همت‌آباد را انکار و آن را یک ادعای رسانه‌ای دانست!

تناقض‌گویی درباره آب شرب یکی از مناطق حاشیه‌ای مشهد

 به گزارش قدس آنلاین ، وجود املاح بالا و بد طعم بودن آب، قابل تایید بودن یا نبودن آب توسط مرکز بهداشت، احتمال نشت فاضلاب رودخانه کشف‌رود و نفوذ فاضلاب‌های خانگی به‌منبع آب همت‌آباد، دغدغه‌هایی است که اهالی و دهیار همت‌آباد با خبرنگار ما درمیان گذاشتند و  اولین گزارش میدانی آن در نهم آذر ماه ۹۷ منتشر شد.

حساسیت موضوع اما بیشتر از آن بود که با یک گزارش رفع دغدغه شود، پس در گزارش دوم که پنجم دی ماه ۹۷ منتشر شد، خبرنگار فارس به سراغ رئیس اداره کنترل کیفی و امور آزمایشگاه‌های اداره آب و فاضلاب استان و مدیر گروه سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد رفت تا نظر آن ها را درباره کیفیت آب منطقه همت‌آباد جویا شود.

املاح بالای آب همت آباد

مدیر گروه سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص وضعیت آب شرب این منطقه گفت: در سال ۹۶ اعلام کردیم که آب منطقه از لحاظ شیمیایی مشکل دارد به این معنا که میزان املاح آن بالا است و همین سبب شده که طعم آب تغییر کند.

علی‌اصغر حسنی‌ یزدی تاکید کرد: از لحاظ بهداشتی آبی مورد تایید ما است که طعم، مزه و آلودگی میکروبی نداشته و شفاف باشد و این امر مورد تایید استاندارد ملی ایران است؛ در حال حاضر آب همت‌آباد آلودگی میکروبی ندارد، ولی از لحاظ طعم مشکل دارد.

نتیجه این گزارش تایید قابل شرب بودن آب همت آباد بود اما هر دو مسؤول مذکور بر سخت و سنگین بودن و به تبع آن طعم بد آب اذعان داشتند و گفته شد که به دنبال تامین منبع جدیدی برای آب این منطقه هستند.

سومین مرحله پیگیری‌های ما در این باره تماس با مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی مشهد بود تا بدانیم تامین منبع جدید آب برای این منطقه چه وقت عملی می‌شود.

آب و فاضلاب: آب همت آباد قابل شرب نیست

سیدرضا موسوی در این مصاحبه از نتایج آخرین آزمایش‌های به عمل آمده از آب این منطقه خبر داد و گفت:‌ طبق جواب آخرین آزمایشاتی که اخیرا درباره آب منطقه همت‌آباد انجام شده نتایج آزمایشات قبل را تایید و نشان داد آلودگی میکروبی در این آب وجود ندارد اما به علت سنگینی و سختی قابل شرب نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی ضمن اینکه قول داد نتایج آزمایشات را در اختیار ما قرار دهد، تصریح کرد: در حال حاضر به خاطر غیرقابل شرب بودن آب این منطقه به وسیله تانکر سیار آب بهداشتی سالم را به‌صورت رایگان در اختیار مردم منطقه قرار می‌دهیم و حداکثر تا ابتدای تابستان، منبع جدید آب منطقه همت‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد و مردم از آب لوله کشی سالم بهره‌مند می‌شوند.

راه حل جدید: پاک کردن صورت مسأله

دیروز اما مدیر آب و فاضلاب روستایی مشهد در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشت غیرقابل شرب بودن آب همت‌آباد را انکار و آن را یک ادعای رسانه‌ای دانست!

به گفته بهزاد روغنی آب روستاهای همت آباد و گرجی سفلی در اطراف مشهد قابل شرب است و مسائل مطرح شده در برخی رسانه‌ها پیرامون غیرقابل شرب بودن آن‌ها صحت ندارد!

موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که هنوز باوجود قولی که مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی ۲۳ روز قبل داد و پیگیری‌هایی که انجام شده تا این لحظه نتایج آزمایشات آب همت‌آباد به دست ما نرسیده است.

مشکل آب همت‌آباد یک موضوع اجتماعی و یک مطالبه به حق مردم در این منطقه از مشهد است که باید به دور از موضع‌گیری و فرافکنی و انکار توسط مسؤولان ذیربط در خود همت‌آباد حل شود، پاک کردن صورت مسأله به حل مشکل مردم کمکی نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.