مازندران- محمدعلی امامی از نظارت رایگان مهندسین ناظر بر روند ساخت منازل سیلزدگان خبر داد.

مهندسین ناظر بر روند ساخت منازل سیل‌زدگان نظارت می‌کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی امامی مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران در گفتگو با قدس آنلاین، با اشاره به اینکه مهندسین ناظر بصورت رایگان بر روند ساخت منازل سیل‌زدگان نظارت خواهند داشت، اظهار کرد: برای هر واحد مسکونی تحت پوشش کمیته امداد، یک مهندس ناظر در نظر خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: در پی حوادث اخیر، نیروهای خدوم بسیجی در کنار مردم سیل‌زده بودند و در این میان سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران نیز با اقدامات خود در حد توان توانست التیام بخش دردهای آسیب دیدگان باشد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران با اشاره به اینکه پس از شروع سیلاب در مازندران که منجر به آبگرفتگی معابر، منازل مسکونی، تخریب پل های ارتباطی و رانش زمین شد، همانند سایر رده های بسیج حضوری فعال داشتیم، یادآور شد: در همان ساعات اولیه پس از بروز سیلاب، بازدید میدانی از مناطق مختلف ساری و میاندرود صورت گرفت و با همه توان و امکانات در خدمت مردم بودیم.

اعزام ۵ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده مازندران

امامی با اعلام اینکه نکات و مشاوره های لازم به دستگاهای اجرایی ارائه شد، گفت: بعد از بازدید میدانی، مدیران کانون ها با فراخوان مهندسین بسیجی، گروههای جهادی خود را تشکیل دادند.

وی تاکید کرد: همزمان که در حال تشکیل گروه های جهادی بودیم، هماهنگی لازم را با ارگان های مربوطه انجام شد تا تداخلی در خدمت رسانی ایجاد نشود.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران افزود: توانستیم پنج  گروه جهادی را به مناطق سیلزده شهرستانهای ساری، میاندرود و سیمرغ جهت خروج سیلاب از منازل و معابر عمومی اعزام کنیم و خوشبخاته عملکرد خوبی از خود برجای گذاشتند.

امامی اضافه کرد: گروههای تخصصی مهندسین بسیجی جهت ارزیابی تخصصی خسارت وارده به واحدهای مسکونی به مناطق دودانگه، چهاردانگه و رودپی شهرستان ساری اعزام و اطلاعات فنی و مهندسی را در اختیار سپاه ناحیه ساری جهت اقدامات و پشتیبانی قرار گرفت.

کمک ۹۰ میلیون تومانی مهندسین بسیجی به سیل‌زدگان

وی یادآور شد: علاوه بر این طی هماهنگی با سازمان های نظام مهندسی ساختمان و نظام کاردانی استان جهت جمع آوری کمکهای مهندسین از طریق پیامک اقدام و سه گزینه ده هزار ریالی، یکصد هزار ریالی و یک میلیون ریالی پیشنهاد شد که خوشبختانه مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال توسط نظام مهندسی ساختمان و مبلغ یکصد میلیون ریال توسط نظام کاردانهای ساختمان استان اهدا شد که با هماهنگی دستگاههای ذیربط در بین سیل‌زدگان توزیع شد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و معماری مازندران خاطرنشان کرد: با همه مشکلات فراوانی که در استان مازندران وجود داشت، دو دستگاه خاور حاوی لوازم بهداشتی و خوراکی به مناطق سیلزده آق قلا استان گلستان ارسال شد که مورد تقدیر رییس شورای این  شهر قرار گرفت.

امامی در ارتباط با ادامه خدمات رسانی به مناطق سیل‌زده گفت: خوشبختانه استان مازندران از حالت اضطرار خارج شده و سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری با همه توان خود در کنار مردم آسیب دیده خواهد بود تا در حوزه مسکن بتوانیم خدمات جهادی و قابل قبول به همشهریان و هموطنان عزیز ارائه کنیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.