خوزستان- محمد تقی زاده از احتمال تعطیلی مدارس مناطق درگیر در سیلاب در هفته آینده، اختصاص راهکارهای ویژه برای برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم خبر داد.

اختصاص تسهیلات ویژه برای دانش‌آموزان مناطق درگیر در پدیده سیلاب

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: پس از هماهنگی انجام شده با وزارتخانه و همچنین بررسی وضعیت بحران سیلاب در استان خوزستان، مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش استان بر راهکار احتمالی در صورت ادامه بحران اتفاق نظر پیدا کردند.

وی افزود: امیدواریم این بحران هر چه سریعتر فروکش کرده و دانش آموزان بتوانند سال تحصیلی خود را به همان روال عادی به پایان برسانند؛ در صورت ادامه بحران تا پایان سال تحصیلی و عدم وجود بستر و امکانات لازم برای ادامه سال تحصیلی در مناطق درگیر سیل، باید تصمیم دیگری گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به احتمال تعطیلی مدارس در هفته پیش رو، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه شرایط بحرانی، پس از اخذ مجوزهای لازم از استاندار، مدیریت بحران و هماهنگی با فرمانداران مناطق درگیر پدیده سیلاب نسبت به تعطیلی مدارس این مناطق در هفته آینده تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

تقی زاده در عین حال با اظهار اینکه امکانات ویژه ای برای دانش آموزان پایه دوازدهم اختصاص داده خواهد شد، توضیح داد: برای دانش آموزان پایه دوازدهم مناطق درگیر در پدیده سیلاب که امتحانات نهایی را در پیش دارند نیز راهکارهایی دیده شده است؛ یکی از پیشنهادات ما به وزارتخانه امکان برگزاری نوبت های امتحانی اضافه بر خردادماه (تیر و شهریورماه) برای این دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: همچنین در صورت ادامه بحران سیلاب برای سایر مقاطع تحصیلی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد؛ یکی از این اقدامات شامل کاهش حجم محتوای امتحانی کتب درسی است به گونه ای که فقط محتوای تدریس شده تا قبل از بحران سیلاب، ملاک ارزشیابی های پایانی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان یادآور شد: مجموعه تعلیم و تربیت استان از همه ظرفیت های خود برای حمایت از اهالی مناطق سیل زده خوزستان استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.