با جاری شدن سیلاب در نخستین روزهای سال جدید در استان‌های شمالی و غربی کشور، بین مردم خراسان رضوی هم مسابقه خوبی‌ها و سیل مهربانی جاری شد و هر شهروند در حد توان، سهم خود را ایفا کرد.

سیل مهربانی در خراسان رضوی/ از هدیه کارگر روزمزد تا اتحاد شیعه و سنی برای یاری

به گزارش قدس آنلاین ، باز باران، باز بحران، باز سیل و بی‌خانمانی یک روی سکه بارندگی‌ها و سیلاب‌های امسال ایران است اما این سکه روی دیگری هم دارد؛ باز باران با ترانه همدلی می‌زند بر بام ایران!

هدیه آقای راننده تاکسی در بردسکن

اگر چه جاری شدن سیلاب در استان‌های شمالی و غربی شروع زیبایی برای سال ۹۸ نبود اما باعث به ظهور رسیدن صحنه‌های زیبایی از همدلی و مهربانی مردم در جای جای ایران شد؛ بین مردم خراسان رضوی هم مسابقه خوبی‌ها و سیل مهربانی جاری شد و هر شهروند در حد توان، سهم خود را ایفا کرد.

در همین رابطه یک راننده تاکسی عضو داوطلب جمعیت هلال احمر شهرستان بردسکن، درآمد خودش را برای سیل زدگان اختصاص داد.

وحدت شیعه و سنی برای کمک به سیل‌زدگان

مردم اهل سنت شهرستان سرخس و روستاهای تابعه هم  دو روز قبل با ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به سیل‌زدگان استان گلستان که باحضور سرپرست فرمانداری و امامان جمعه اهل سنت سرخس و بزنگان، و هیات امنای مسجد نبی(ص) و اعضای داوطلب هلال‌احمر سرخس انجام شد، ثابت کردند مهربانی مردم این سرزمین مرزهای مذهبی را نیز مانند نژاد و زبان و گویش درنوردیده است.

نیمی از هزینه جشن‌های نیمه شعبان برای سیل زدگان

تصمیم مسؤولان مهدیه مشهد و هیأت جان نثاران حضرت عباس(ع) هم براین شد که ٥٠ درصد هزینه‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال را برای رفع مشکلات سیل‌زدگان کشور اهدا کنند و برگی دیگر بر دفتر مهربانی و بیتی بر ترانه همدلی مردم خطه خراسان اضافه کنند.

اهداء قلک کودک ۳ ساله از طرقبه به سیل‌زدگان

این سیل مهربانی‌ها سن و سال هم ندارد، محمد عرفان ۳ ساله شاید هنوز تصوری از سیل و بحران نداشته باشد اما والدینش خوب می‌دانند آموزش همدلی و انسانیت را باید از حالا برایش آغاز کنند.

کمک ۵۰۰ هزار تومانی کارگر ساده افغانستانی

داستان مهربانی مردمی که در خراسان رضوی زیر سایه امام رئوف زندگی می‌کنند اما به اینجا ختم نمی‌شود، نه تنها اوضاع بد معیشتی، تفاوت مذهبی و حتی هدف زیبایی مانند برپایی جشن میلاد امام زمان(عج) نمی‌تواند دلیل کوتاهی مردم این استان نسبت به هموطنان سیل زده‌شان شود، که حتی تولد در مرزهای جغرافیایی متفاوت هم نمی‌تواند مانع این مهربانی و همدلی شود؛ یک کارگر ساده افغانستانی ساکن مشهد که در این اوضاع بد معیشتی ۵۰۰ هزار تومان به صندوق سیار جمع‌آوری کمک‌های نقدی مدرسه علمیه حضرت مهدی (ع) اهدا کرد و با دست‌نوشته‌ای سراپا مهر که همراه مبلغ در صندوق انداخت شاید خواست بگوید مهاجران افغانستانی قدردان نان و نمک این سرزمین هستند.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.