ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان‌های خراسان رضوی ضمن اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ بر تروریست‌پروری آمریکا تاکید و لزوم همدلی و کمک همه مردم و نهادها به سیل‌زدگان را ضروری دانستند

دولت آمریکا تروریست‌پرور است

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان‌های خراسان رضوی ضمن اعلام حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محکوم کردن اقدام اخیر ترامپ بر تروریست‌پروری آمریکا تاکید و لزوم همدلی و کمک همه مردم و نهادها به سیل‌زدگان را ضروری دانستند

امام جمعه داورزن: حرکت اخیر آمریکا طرفداران مذاکره را ناامیدکرد

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه داورزن که درمحل مصلی‌موقت شهرستان برگزار شد با محکوم کردن حرکت نابخردانه و احمقانه رئیس جمهور آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه تروریستی، اظهار کرد: این مسئله باعث شد کسانی که کور سوی امیدی به مذاکره با آمریکا داشتند کاملا ناامید شوند و امید خود را به طور کلی از آمریکا که به تعبیر رهبری جز خسران و ضرر برای ملت ندارد، قطع کنند.

امام جمعه داورزن افزود: امیدواران به مذاکره به فرزندان شجاع خود در ارتش، سپاه، سایر نیروهای مسلح و ملت شجاع‌مان امید داشته باشند.

وی با بیان اینکه این حرکت آمریکا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد ابراز کرد: این حرکت عمق خباثت آمریکایی‌ها را نسبت به ملت ایران اسلامی نشان می‌دهد و نشان از عجز واستیصال آن‌ها در مقابل ملت و نظامیان شجاع ما است.

علی‌زاده گفت:ملت و مسؤولان با تمام قدرت از سپاهیان عزیز، فرزندان شجاع این ملت حمایت می‌کنند و اعلام می‌کنیم آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر اما آرزوی تسلیم شدن مردم و مسؤولان را با این فشارها به گور می‌برید و با همت این ملت شجاع، سپاهیان عزیز و نیروهای مسلح به تعبیر رهبری به زودی نابودی اسرائیل جنایتکار را می‌بینیم.

امام جمعه داورزن با بیان اینکه عربستان را باید ارباب اره‌ها نامید تصریح کرد: جنایت هولناک عربستان در مدرسه‌ای در یمن که به شهادت 14 دانش‌آموز انجامید و تعداد زیادی زخمی شدند را محکوم می‌کنیم، عمال عربستانی کاری جز جنایت و به خاک و خون کشیدن بی‌گناهان ندارند و امیدواریم هرچه زودتر ریشه این جنایتکاران و وهابیت خبیث از روی زمین برچیده شود.

وی با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان اظهار کرد: جوانان ظرفیت ارزشمند نظام هستند که رهبری همیشه توجه به آنان داشته‌اند و مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان هستند، وقتی رهبری امیدواری به جوانان دارند باید قدر خود را بدانند.

علی‌زاده با اشاره به اینکه دولت باید از این ظرفیت عظیم جوانان در بخش‌های مختلف کشور استفاده کند، افزود: امیدوار بودن و تلاش علمی و معنوی خواسته رهبر بزرگوار از جوانان است و باید نقش خود را در جامعه ایفا کنند و در این حوادث اخیر حضور پرنشاط جوانان را همه به چشم دیدیم.

امام جمعه گناباد: هدف ترامپ خدمت به نتانیاهو بود

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب در خطبه‌های امروز نماز جمعه گناباد گفت: هدف ترامپ از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریست‌ها خدمت به نتانیاهو در انتخابات اسرائیل بود.

امام جمعه گناباد افزود: هدف دیگر ترامپ از این اقدام ایجاد اختلاف در ایران بود که به خیال خودش ملت ایران را به مخالفین و موافقین سپاه تقسیم کند اما به کوری چشم شیطان بزرگ همه افراد و اقشار از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب و حتی بعضی از خارج‌نشین‌ها همه اعلان کردند ما سپاهی هستیم و به سپاه عزیزمان افتخار می‌کنیم.

وی از راهپیمایی سراسری بعد از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور خبر داد و با اشاره به روز جوان ادامه داد: حضرت امام(ره) فرمودند امید من به جوانان است و مقام معظم رهبری فرمودند خیل عظیم جوانان مؤمن از معجزات انقلاب اسلامی است.

صادقی‌نسب اظهار کرد: با وجود تهاجم فرهنگی که عده‌ای از جوانان کشور را گرفتار اعتیاد کرده است بسیاری از جوانان در مراسم اعتکاف شرکت می‌کنند و در پیشرفت علمی موثرند و در هنگام مشکلاتی مثل سیل به کمک مردم می‌شتابند.

امام جمعه گناباد با اشاره به سیل اخیر تصریح کرد: اگر چه نزولات آسمانی رحمت الهی است اما به دلیل بعضی بی‌توجهی‌های مردم و بی‌تدبیری مسؤولین سیل باعث خسارت جانی و مالی شد.

وی افزود:کمک مردم به سیل‌زدگان نشان داد که مردم ایران نیکوکارترین مردم جهان هستند و بر همه ما واجب و لازم است که به قدر توان خود به مردم سیل‌زده کمک کنیم.

صادقی‌نسب با اشاره به روز پاسدار یادآور شد: کارنامه سپاه در خدمت به اسلام و مردم و در مبارزه با گروهک‌های الحادی و تروریستی درخشان است.

امام جمعه کلات: دولت آمریکا تروریست و تروریست پرورند

حجت‌السلام محمد صاحبی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کلات گفت: طرح احمقانه ترامپ در اعلان کردن تروریست بودن سپاه موجب انزوای بیشتر آمریکا می‌شود، البته این طرح موضوع تازه‌ای نیست و از سال 2001 در دستور کار روسای آمریکا قرار داشته ولی جرأت اعلان آن را نداشته‌اند.

امام جمعه کلات ادامه داد: این طرح اول برای پیش‌خدمتی به اسرائیل در ایام انتخابات این رژیم گرفته شد و بیشتر کارشناسان آمریکایی هم اعتقاد دارند که بیشتر جنبه نمادین دارد.

وی تاکید کرد: امروز دنیا می‌داند که تروریست‌ترین و آدم‌کش‌ترین دولت دنیا، دولت آمریکا است و هم تروریست هستند هم تروریست پرورند.

صاحبی یادآور شد: اگر کارنامه سیاه آمریکا را نگاهی کنیم می‌بینیم هر جا در دنیا جنایت و تجاوزی است آمریکا در آن دخیل است.

امام جمعه کلات ناکارآمدی تحریم‌های ظالمانه را دلیل دیگر این اقدام آمریکا برشمرد و تصریح کرد: از شدت ناراحتی و غضب این کار احمقانه را انجام داده‌اند و ما اعلان می‌کنیم که آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی افزود: سپاه را تروریست اعلام کردند چون سپاه در مدت 40 سال انقلاب کارنامه درخشانی دارد، مدافع مظلومان و محرومان، دشمن مستکبران و یاور مردم در همه صحنه‌ها و مشکلات کشور بوده است.

صاحبی با تاکید بر عزت و اقتدار سپاه تصریح کرد: شکست توطئه‌های آمریکا که در عراق و سوریه برنامه‌ریزی کرده بودند توسط سپاهیان قهرمان نقش بر آب و خنثی شد.

امام جمعه کلات خاطرنشان کرد: امروز اعلام می‌کنیم همه ملت ایران سپاهی هستند و در کنار این عزیزان می‌مانیم و این توطئه احمقانه را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه سبزوار: سپاه از عوامل اصلی ضربه‌گیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران است

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه‌های  نمازجمعه شهرستان سبزوار با محکوم کردن اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این اقدام سبب شده که اتحاد و وحدت میان مردم با سپاه پاسداران بیشتر از گذشته شود.

امام جمعه سبزوار افزود: مردم ایران اسلامی قدردان تلاش و فعالیت‌های سپاه در سطح کشور هستند و این اقدام نابخردانه رئیس جمهور آمریکا مردم را در کنار سپاه قرار داد.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نظام و ملت ایران گره خورده و دشمنان انقلاب نمی‌توانند اتحاد میان مردم و سپاه را از بین ببرند.

مقیسه تاکید کرد: آمریکا به دلیل شکست‌های متعدد در سطح خاورمیانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست نامیده و سپاه از گذشته تاکنون مخالف سلطه‌گری آمریکا در منطقه بوده است.

امام جمعه سبزوار به خدمات ارزشمند سپاه پاسداران در سطح منطقه اشاره کرد و گفت: این نهاد انقلابی از ابتدای پیروزی انقلاب در برابر کودتا و توطئه دشمن و دفاع مقدس رشادت‌ها آفریده و پس از جنگ در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدایی و خودکفایی نظامی و اقتصادی کشور در کنار دولت و نیروهای مسلح نقش برجسته‌ای داشته است.

وی با اشاره به ایستادگی سپاه در برابر تحریم‌های دشمن افزود: سپاه از عوامل اصلی ضربه‌گیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده و امروز شاهد شکست دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران هستیم.

امام جمعه روداب: ملت ایران خود را سپاهی می‌دانند

حجت‌الاسلام حسین حسنی‌نسب ظهر امروز با پوشیدن لباس سپاه به بیان خطبه در نماز جمعه این هفته روداب پرداخت.

امام جمعه روداب ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع نمازگزاران گفت: ترامپ بداند اگر سپاهی و اعتقادات سپاهیان تروریست است پس همه ایران تروریست است، همه مسؤولان، روحانیت و مردمی که با لباس سپاه در نماز امروز شرکت کردند تروریست هستند.

وی افزود: امروز همه در ایران خود را سپاهی می‌دانند همانگونه که رهبر معظم انقلاب در میادین جنگ لباس رزم و سپاه را پوشیدند ما نیز این لباس را به تن کردیم.

حسنی‌نسب در خصوص دلایل این اقدام آمریکا، بیان کرد: مهم‌ترین دلیل اقدام ترامپ حضور سپاه پاسداران در خط مقدم جبهه مبارزه با دشمن از ابتدای تاسیس آن است زیرا در میادین مختلف سپاه حرف اول را زده در جنگ، بعد از جنگ، در مسائل اقتصادی، نظامی، در ارتباط با مردم، در داخل کشور و در سوریه و عراق و هرجا سپاه قدم برداشته خوش درخشیده است.

امام جمعه روداب تاکید کرد: برای همین آمریکا و دشمنان تحمل این همه موفقیت را ندارند.

وی ضمن تشکر از فعالیت‌های نیروی انتظامی روداب در دستگیری سارقین سرقت‌های اخیر در شهر روداب از مردم خواست با نیروی انتظامی همکاری کنند.

امام جمعه خوشاب: سپاه پاسداران تمامی اهداف آمریکا را ناکام گذاشته است

حجت‌الاسلام سید قاسم دهقانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوشاب با تاکید بر انفاق و بخشش در جامعه، اظهار کرد: اگر مردم از سیره ائمه اطهار(ع) پیروی کنند و بخشش داشته باشند دادگاه‌ها خلوت می‌شوند.

امام جمعه خوشاب که در حمایت از پاسداران انقلاب با پوشیدن لباس سپاه پاسداران در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان حضور یافته است، با اشاره به خباثت آمریکا بیان کرد: آمریکا تروریسم منطقه است و با خلق فرزندان نامشروعی نظیر داعش و طالبان بیش از 7  تریلیون دلار هزینه کرد که به مقاصدش برسد ولی سپاه نگذاشته است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران در منطقه تمام اهداف آمریکا را برای رسیدن به آن‌ها ناکام گذاشته است، تصریح کرد: سپاه در ایران یک گروه 80 میلیونی است و تمام ملت ایران حامی پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

دهقانی گفت: آمریکا با صرف میلیاردها دلار در عراق و داشتن 3 هزار و 200 نیرو در این کشور باز هم رئیس جمهورش شهامت نداشت در روز به عراق سفر کند و شبانه همانند موش رفت.

امام جمعه تایباد: سپاه می‌ماند و با توکل بر خدا ریشه تحریم‌ها را می‌کنیم

حجت‌الاسلام حسین ملکی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه تایباد که در محل مسجد جامع امام صادق(ع) برگزار شد با تجلیل از حضور آگاهانه مردم و مسؤولان در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهادی ولایی، انقلابی و مقاوم در مقابل استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جهان‌خوار و اسرائیل غاصب ایستاده و ملت صبور و همیشه در صحنه ایران اسلامی با توکل به خداوند متعال، پشت سر رهبری و با وحدت و همدلی ریشه همه تحریم‌ها را می‌کنیم.

امام جمعه تایباد سه مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و سران آل سعود را مضر برای جهان و به‌ویژه دنیای اسلام ذکر کرد و ادامه داد: آمریکای جهان‌خوار خوی استکباری دارد ولی ملت هوشیار و ولایت‌مدار ایران اسلامی به عشق ولایت و رهبری و با شعار نه سازش، نه تسلیم در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

وی تاکید کرد: امروز همه شاهد هستند که مستکبرین با جنگ‌های روانی، شایعات و جنگ‌های فیزیکی به دنبال این هستند که مسلمانان را به خود مشغول سازند وخلق گروه‌های تکفیری در منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی برای بد نام کردن اسلام، غارت ثروت و تخریب زیرساخت‌های کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف در بین جهان اسلام است.

ملکی سیل اخیر را سیل وحدت و همدلی ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی دانست و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکنار بسیجیان، ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی و همه مردم آگاه و هوشیار ایران اسلامی به یاری سیل‌زدگان کشور شتافتند.

امام جمعه تایباد با اشاره به سیل اخیر کشور و خسارات وارده به مردم و با تسلیت درگذشت عده‌ای از هم‌وطنان در سیل اخیر کشور افزود: بارندگی از نعمات خداوند متعال است و این بارندگی باعث شادی کشاورزان و پر شدن سدهای کشور شد و مردم و مسؤولان به‌ویژه نیروهای مسلح به فرمان مقام معظم رهبری به یاری مردم سیل زده شتافتند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز باید همه مردم  و خیرین همچنان به یاری سیل زدگان بشتابند و از کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود دریغ نکنند و کمک‌های مردمی نیز از کانال کمیته امداد و هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران باید به دست سیل‌زدگان برسد.

ملکی با تبریک اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) اسوه حسنه برای همه مسلمانان جهان هستند و سعادت دنیا و آخرت همه در پیروی از این بزرگواران است.

امام جمعه بردسکن: امروز ذلت و خواری ترامپ در جهان رسواتر از قبل شد

حجت‌الاسلام محرم مصوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بردسکن با تبریک ماه شعبان اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولود انقلاب است و تا امروز نقش حساس خود را به خوبی ایفا کرده است.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان است و از حرکت‌های این نیرو دشمنان عصبانی هستند.

وی به شجاعت و جسارت سپاه پاسداران در کنار دیگر قوای نظامی و انتظامی پرداخت و گفت: عزت مردم ایران در پیروی از منویات رهبری معظم انقلاب است و سپاه پاسداران با پیروی از رهنمودهای فرماندهی کل قوا توانسته در ماموریت‌های خود در برابر دشمنان با قدرت بایستد.

مصوری با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفاظت سپاه از این دستاوردها ادامه داد: ترامپ با گذاشتن نام تروریسم بر سپاه پاسداران نشان داد از دست این نیرو عصبانی است و باید او و دیگر رئیس جمهورهای قبلی آمریکا از این عصبانیت بمیرند.

امام جمعه موقت بردسکن سپاه را مایه عزت کشور به جهت ولایت‌پذیری این نیرو دانست و اظهار کرد: در طول 40 سال انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران به خوبی نقش خود را ایفا کرده است.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمنان در طول ۴۰ ساله انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران اسلامی به برکت خون شهدا زیر بار ظلم نمی‌رود و نمی‌گذارد یاغیان شیطان‌صفت بر این کشور احاطه داشته باشند.

مصوری با بیان سخنان اخیر رهبر انقلاب تصریح کرد: آمریکا حیثیت نداشته خود را به باد داد.

امام جمعه موقت بردسکن حضور مردم ایران را در صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مبارزه با تحریم‌های دشمنان ستود و افزود: آمریکا با ورود به خاورمیانه قصد داشت از طریق عربستان اقتصاد بیمار خود را مداوا کند که نتوانست.

وی آمریکا را با ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهکارترین کشور دنیا نام برد و اظهارکرد: عقیده ما این است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، لذا باید همه با اتحاد و وحدت و با اتکا به تولیدات کشور نگذاریم دشمنان رخنه‌ای را به بدنه نظام ما داشته باشند.

مصوری با اشاره به سیل اخیر کشور استمرار کمک‌های مردمی برای امدادرسانی به هموطنان سیل‌زده را خواستار شد.

امام جمعه موقت بردسکن نقش همه نیروهای دولتی، نظامی و انتظامی را در امر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان مورد تقدیر قرار داد و گفت: حجم خسارات وارده به مناطق سیل‌زده کشور زیاد است، بنابراین باید همه با آنچه در توان داریم به کمک این عزیزان بشتابیم.

وی به کمک‌های روزهای اخیر توسط هلال احمر، کمیته امداد و پایگاه‌های بسیج از سطح این شهرستان اشاره و بیان کرد: امیدوارم این کمک‌ها تا بازسازی مناطق سیل‌زده ادامه داشته باشد.

مصوری با بیان اینکه ایام «چراغ برات» هم نزدیک است از خانواده‌ها خواست از اسراف بر سر مزار اموات خود جلوگیری کنند و هزینه‌های گزافی را در امر خرید شیرینی و یا دیگر اقلام نداشته باشند، زیرا آنچنان سودی را برای فرد فوت شده ندارد.

امام جمعه خلیل‌آباد: سپاه برای از بین بردن تروریست‌ها در منطقه تلاش می‌کند
 
حجت‌الاسلام علی ناهیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خلیل‌آباد اظهار کرد: برخی از سران آمریکا اعلام می‌کنند که القاعده، داعش و برخی دیگر از گروه‌های تروریستی توسط خود آن‌ها به وجود آمده‌اند.

امام جمعه خلیل‌آباد ادامه داد: واژه تروریسم بعد از حادثه برج‌های دوقلو ۱۱ سپتامبر در آمریکا بروز و ظهور بیشتری پیدا کرد و آمریکا همواره برای معرفی جهان اسلام به‌عنوان تروریسم و تروریسم‌پروری تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: بوش در کنگره‌ای اعلام می‌کند که هر مسلمانی تروریسم نیست بلکه هر تروریستی مسلمان است.

ناهیدی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها بودند که گروه‌های فراوانی از تروریسم را به وجود آوردند، بیان کرد: سعی داشتند مسائل تروریستی را در کشورهای غرب آسیا پرورش و رشد دهند تا مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند.

امام جمعه خلیل‌آباد با اشاره به اینکه آمریکا محور تروریست و تروریست‌پروری در جهان است، اظهار کرد: تروریسم و تروریسم‌پروری توسط خود آمریکا صورت گرفته است و برخی از سران آمریکا اعلام می‌کنند که القاعده، داعش و برخی دیگر از گروه‌های تروریستی توسط خود آن‌ها به وجود آمده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در رأس آن آمریکا اقدام به تحریم برخی از کشورها به بهانه تروریسم کردند، گفت: با توجه به سابقه بلند بالایی که آمریکا در تروریست‌پروری دارد باز هم اقدام به قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها می‌کند، سپاهی که تمام تلاش خود را برای از بین بردن تروریست‌ها در منطقه به کار گرفته است.

ناهیدی افزود: دشمنان در حال برنامه‌ریزی برای چندین برابر کردن مشکلات نظام هستند و نباید رفتار و اعمال ما آب به آسیاب دشمن باشد و همه باید اسلام و نظام را تقویت کنیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.