۳ سارق حرفه ای که علاقه شدیدی به سرقت طلا و جواهرات داشتند، در پی اقدامات شبانه روزی تیم دوم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در مشهد و تهران رد زنی و قانون گریبان آنها را گرفت.

اعضای باند "شکارچیان طلا" دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، ۳سارق حرفه ای که علاقه شدیدی به سرقت طلا و جواهرات داشتند، در پی اقدامات شبانه روزی تیم دوم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در مشهد و تهران رد زنی و قانون گریبان آنها را گرفت.

باندی که علاقه به سرقت طلا داشت!

اواخر سال گذشته بود که به واسطه ارجاع مرجوعه ای قضایی ازشعبه ۶۰۹ دادسرای ناحیه ۶ مشهد، پرونده سرقت های حرفه ای اعضای باند «شکارچیان طلا» روی میز رئیس اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

باتوجه به استفاده سارقان حرفه ای از شیوه ای خاص برای رقم زدن سرقت ها، سرهنگ حسین جوانبخت پرونده را برای رد زنی فوری عاملان جرم در اختیار تیم دوم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار داد.

بر همین اساس بود که سرگرد قرائی بررسی های فنی و پلیسی را روی پرونده متمرکز کرد. در مرحله اول تیم زبده ماموران پلیس آگاهی استان سه شاکی پرونده که از خانه های آنها در مناطق بلوار فرهنگ، معلم و کلاهدوز به یک شیوه مشابه سرقت شده بود را مورد تحقیق قرار دادند.

در این گام از اقدامات فنی بود که امتداد یکی از شاخه های تحقیقاتی برای ماموران مشخص کرد که تمامی این سرقت ها توسط سه نفر به وقوع پیوسته است. از سوی دیگر معلوم شد که اعضای باند حرفه ای که به سرقت طلا و جواهر که به نوعی اعتیاد و علاقه دارند! در این سرقت های انجام شده بیش از یک میلیارد تومان طلا و... سرقت کرده اند.

*رد زنی متهمان در مشهد و پایتخت

از طرفی آنها برای منحرف کردن مسیر رد زنی های پلیس در سرقت ها از دو خودروی پژو پارس و ۴۰۵ بهره می بردند و اقداماتی در این راستا صورت می دادند که هویت مالک خودرو ها مشخص نشود، اما غافل از اینکه کارآگاهان در مدت کوتاهی توانستند هویت مالک خودرو ها و در پی آن هویت هر سه مجرم حرفه ای را که بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن داشتند را شناسایی کنند.

ماموران پلیس آگاهی با استفاده از شیوه های نوین پلیسی رد زنی اعضای باند «شکارچیان طلا» که پس از شناسایی آپارتمان های خالی از سکنه در نیمه های شب دست بکار می شدند و پس از تخریب درِ ورودی ساختمان اقدامات مجرمانه خود را رقم می زدند را آغاز کرده و سرنجام توانستند محل حضور هر سه سارق را در مشهد و تهران شناسایی و هر سه نفر را زیر چتر اطلاعاتی خود بگیرند.

*سارقی که بساز و فروش هم بود!

پس از این اقدام ماجرا به اطلاع بازپرس «نخبه زعیم» رسید و در پی آن اعلام شد که یکی از سارقان به جز عضویت در باند سرقت در حوزه ساخت و ساز ملک در مشهد هم فعالیت دارد و در حال حاضر یک ملک چند طبقه در دست ساخت دارد!

پس از اعلام نتیجه اقدامات فنی، عملیات دستگیری متهمان به صورت همزمان در مشهد و تهران کلید خورد و کارآگاهان تیم دوم عملیات ویژه پلیس آگاهی استان چند روز پیش اولین عضو باند که در امر ساخت و ساز هم فعال بود را زمانی به محاصره خود در آوردند که در حوالی جاده سرخس مشهد و با یکی از چک های مسروقه بین بانکی که رقم آن را دستگاری و عدد ۲۶۰ میلیون تومان را روی آن درج کرده بود حدود ۱۲۵ گوسفند خریده بود! در ادامه متهم دستگیر شد.

در عملیات دستگیری همزمان بعدی که آن هم در مشهد صورت می گرفت دیگر عضو باند در محل اختفایش و در حالی که در خواب خرگوشی به سر می برد، زمانی از خواب پرید و خودش را درمحاصره پلیس دید که سردی دستبند فولادی را دور دستانش احساس کرد؛ آخرین عضو باند هم در تهران و طی سومین عملیات ضربتی دستگیر و خودروهای مورد استفاده در سرقت هم توقیف گردید.

*کشف ۶۰۰ میلیون از اموال سرقتی

پس از متلاشی شدن باند سرقت «شکارچیان طلا»، متهمان به مقر پلیس آگاهی استان منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند. در پی این اقدام حدود ۶۰۰ میلیون تومان از اموال سرقت شده از ناحیه متهمان کشف و از سوی دیگر مشخص شد که اعضای باند حدود ۶ سرقت طلا و جواهر در سطح شهر مشهد رقم زده اند.

از همین رو با دستور مقام قضایی اقدامات پلیسی برای کشف اموال سرقت شده و مالباختگان پرونده همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.