بر اساس یک گزارش، عربستان به خلیفه حفتر وعده ارائه ده‌ها میلیون دلار برای تصرف شهر طرابلس، پایتخت لیبی داده است.

وعده ده‌ها میلیون دلاری عربستان سعودی به "خلیفه حفتر" برای تصرف پایتخت لیبی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وال استریت ژورنال آمریکا با استناد به مقامات ارشد عربستان سعودی گزارش داد که ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی، پس از سفر اخیرش به سعودی تصمیم گرفت به شهر طرابلس حمله کند.

این روزنامه در گزارش خود آورده است: عربستان به حفتر وعده ارائه ده‌ها میلیون دلار برای آغاز عملیات و تصرف شهر طرابلس داده است.

طبق این گزارش، حفتر ۲۷ مارس گذشته در جریان سفر خود به ریاض با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور، دیدار و گفتگو کرده است.

شایان ذکر است، خلیفه حفتر چهارم آوریل از آغاز عملیات برای تصرف شهر طرابلس خبر داد. از زمان آغاز این عملیات تاکنون ۵۸ نفر در طرابلس کشته شده‌اند؛ این در حالی است که قرار بود کنفرانس گفتگوهای ملی در شهر غدامس در جنوب غرب این کشور پس از چند روز آغاز شود.

فائز السراج، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی، که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، پس از تحرکات نظامیان وابسته به حفتر به سوی طرابلس، حالت آماده باش اعلام کرد.

لیبی دارای دو دولت مستقل است؛ «دولت وفاق ملی» که از سوی سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی ژنرال خلیفه حفتر در شهر البیضا در شرق این کشور تشکیل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.