یکی از نمایندگان حزب عد توسعه با تدوین یک گزارش و ارائه آن به نشست نمایندگان ناتو٬ دلایل تغییر مواضع ترکیه در بحران سوریه را بیان کرد.

 نماینده استانبول در نشست نمایندگان ناتو: هدف ترکیه در سوریه تغییر کرده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، برات چونکر نماینده استانبول و از اعضای برجسته حزب عدالت توسعه دیروز در نشست نمایندگان ناتو که در استانبول برگزار شد٬ گزارشی از اهداف و مواضع ترکیه در بحران سوریه را ارائه داد.

در این گزارش به این موضوع اعتراف شده که ترکیه در آغاز بحران٬ به منظور تغییر نظام سیاسی سوریه و سقوط بشار اسد٬ از مخالفین مسلح و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه حمایت کرده، اما این حمایت به نتیجه نرسیده است.

در این گزارش همچنین به این موضوع اشاره شده اگر ترکیه به حمایت از مخالفین در حلب ادامه می‌داد٬ این شهر به دست اسد نمی‌افتاد.

در پایان این گزارش آمده که مواضع ترکیه در سوریه رفته رفته تغییر کرده و در راستای همکاری با ایران و روسیه٬ اهداف آنکارا تغییر کرده و کنار زدن بشار اسد٬ اولویت ترکیه نیست. برات چونکار اعلام کرده که ترکیه در حال حاضر در سوریه  سه هدف دارد: ۱.مبارزه با قدرت گرفتن نیروهای کُرد ی.پ.گ در شمال سوریه. ۲.تلاش برای حل سیاسی بحران. ۳.تلاش برای بازگشت آوارگان.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.