مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد گفت: یکی از برنامه‌هایمان که در زیرمجموعه پویش مهربانی مردم برای مردم قرار می‌گیرد، این است که اصناف مختلف برای هم‌نوعان خود کمک‌رسانی کنند.

به دنبال کمک اصناف به هم‌نوعان خود در مناطق سیل‌زده هستیم
به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کلاهان در خصوص کمک‌های مجمع خیرین سلامت مشهد به استان‌های سیل‌زده اظهارکرد: زمانی که اتفاقاتی از قبیل زلزله و سیل در چند وقت اخیر در شهرهایی نظیر سفیدسنگ و کرمانشاه و حالا در استان گلستان و لرستان رخ می‌دهد، طبق رسالتی که بر عهده ما قرار دارد، فعالیت‌هایی که بتوانیم را در این حوزه انجام می‌دهیم. بر اساس نیازسنجی و تجارب گذشته، شورای مشارکت زنان مجمع تعیین سلامت استان با مسئولیت خانم حیدریان در ایام عید پویشی به نام مهربانی مردم برای مردم ۲ را به راه انداختند که شماره ۱ این پویش به مردم زلزله‌زده کرمانشاه تعلق داشت.
وی در خصوص بسته‌های بهداشتی ارسالی به مناطق سیل‌زده توضیح داد: بسته‌هایی بهداشتی را در چهار کلاس برای نوزادان، کودکان، زنان و مردان دسته‌بندی کردیم. با توجه به نیازهای بهداشتی بسته‌های مخصوص نوزادان شامل شیرخشک، پوشک بچه، حوله، پماد سوختگی، شامپو و وسایل بهداشت شخصی یک نوزاد بود. بسته‌های کودکان شامل تمامی این موارد منهای شیرخشک و به انضمام ناخن‌گیر و ملزومات دیگر است. در خصوص بسته‌های زنان باید بگویم در چند روز اخیر در فضای مجازی تابوی وسایل بهداشتی زنان به خصوص نوار بهداشتی شکسته و به آن توجه زیادی شده‌است. این بسته‌ها حاوی ملزومات فوق به همراه نوار بهداشتی است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد تصریح کرد: به صورت کشوری توسط مجمع تعیین سلامت کشور چراغ این موضوع را روشن کرد. دبیر کل این مجمع در آغاز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را به این پویش تخصیص دادند و در ادامه استان‌های دیگر هم با تخصیص مبالغ نقدی مختلف و با هدف تهیه بسته‌های بهداشتی به این پویش پیوستند. چهارم یا پنجم فروردین تعداد ۵۰۰ بسته را به مناطق ارسال کردیم و خودمان هم در آن مناطق حضور داشتیم. وجود و ارسال این بسته‌ها بسیار لازم بود؛ چراکه می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های بهداشتی جلوگیری کند.
کلاهان در خصوص طرح «۱ بعلاوه ۱» تشریح کرد: یکی از برنامه‌هایمان که در زیرمجموعه پویش مهربانی مردم برای مردم قرار می‌گیرد، این است که اصناف مختلف برای هم‌نوعان خود کمک‌رسانی کنند. مجمع خیرین سلامت این برنامه را با نام «۱ بعلاوه ۱» استارت خواهدزد. این طرح بدین صورت انجام خواهد گرفت که مثلا اگر پرستاری در جایی دچار مشکل شود، مجمع تعیین سلامت استان با مجمع نظام پرستاری در استانی که فرد دچار مشکل شده هماهنگ شده و به مخاطبان کمک‌رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: به دکتر اسلامی رئیس سازمان انتقال خون پیشنهاد دادیم تا در خصوص اهداکنندگان خون مستمر، پویشی با عنوان پاسخ به لبخند یا پاسخ به محبت نام‌گذاری شود.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد بیان کرد: همچنین من در مجمع خیرین عضویت دارم که در مجموعه سازمان هلال احمر قرار دارد. در کنار پیشنهادات، نیازسنجی‌هایی را به هماره تجارب، همراهی و تخصص‌هایی که در هلال احمر وجود دارد انجام دادیم. برای مثال برای محتویات بسته‌های بهداشتی، علاوه‌بر سلایق شخصی، سازمان هلال احمر محتویات لازم و ضروری را بله ما اعلام کرده و ما هم آن‌ها را در بسته‌ها قرار دادیم.
کلاهان افزود: مطرح کردن و گسترده‌شدن طرح «۱ بعلاوه ۱» که به پیشنهاد شورای مشارکت مجمع زنان تعیین سلامت طرح شد، می‌تواند بسیار کمک‌دهنده باشد. پیشنهاد دیگری که مدنظرم است، وجود یک تیم تحقیقاتی در کمپ‌هایی است که مردم سیل‌زده در آن‌جا حضور دارند که این کار می‌تواند در حوادث بعدی مفید فایده باشد چراکه وقتی سیل به وجود می‌آید، با کمک سازمان‌ها و مردم حل می‌شود اما باید به فکر حوادث بعدی هم باشیم که در این امر نظرسنجی از مردم می‌تواند کمک کند.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.