وزیر خارجه آمریکا ضمن حمایت از تحریم‌های واشنگتن علیه دولت ونزوئلا تأکید کرد که آمریکا جنگ در این کشور را ترک نخواهد کرد.

پامپئو: آمریکا نبرد در ونزوئلا را رها نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) با دفاع از تحریم‌ها علیه ونزوئلا تصریح کرد که واشنگتن، جنگ در ونزوئلا را رها نخواهد کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پامپئو برای یک سفر سه روزه به شیلی، پاراگوئه و پرو رفته است. واشنگتن نگران حضور رو به رشد چین در این سه کشور است.

پامپئو در مراسمی در «سانتیاگو» پایتخت شیلی بار دیگر به مسئله ونزوئلا اشاره کرد و گفت: «آمریکا و همپیمانان این کشور این جنگ را رها نمی‌کنند».

«خوان گوایدو» سوم بهمن ماه سال گذشته(۱۳۹۷) خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم به فاصله کمتر از نیم ساعت، او را به رسمیت شناخت و از آن زمان با انواع تحریم‌های اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی، در حال اعمال فشارها علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور منتخب ونزوئلا است.

وزیر خارجه آمریکا با اظهاراتی مداخله‌جویانه در سیاست ونزوئلا تأکید کرد که آمریکا به حمایت از مردم ونزوئلا که «شجاعانه برای دموکراسی در کشور زادگاه خود ایستاده‌اند»، حمایت می‌کند.

واشنگتن در حال اعمال فشار به نیکلاس مادورو برای کناره‌گیری از قدرت است و همچنین از کشورهای دیگر خواسته تا به ائتلاف حامیان گوایدو بپیوندند.

پیش از این، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل از این نهاد بین‌المللی خواست «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده  رابه عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت بشناسد.

پامپئو اواخر روز گذشته به پاراگوئه سفر کرد و این اولین دیدار یک وزیر خارجه آمریکا به این کشور از سال ۱۹۶۵ تاکنون محسوب می‌شود.

طبق این گزارش، ‌روز یکشنبه، وزیر خارجه آمریکا به «کوکوتا» یک شهر مرزی کلمبیا سفر خواهد کرد؛ برخی از مهاجران اهل ونزوئلا در این شهر سکونت دارند.

دولت واشنگتن در ادامه تلاش‌ها برای اعمال فشار به دولت مادورو، شامگاه جمعه، چندین شرکت و کشتی را به بهانه ارتباط ارتباط با ونزوئلا تحریم کرد.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته ۴ کشتی و ۹ کشتی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. از این شرکت‌ها سه مورد در لیبریا و چهارمی در ایتالیا مستقر هستند.  

در حالیکه بسیاری از کشورها دنباله رو سیاست‌های آمریکا در ونزوئلا هستند، روسیه، چین و کوبا همچنان از دولت منتخب ونزوئلا حمایت می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.