البرز- علی قاسمپور با بیان این که بارش های اخیر شهرستان طالقان را با مشکل خاصی مواجه نکرد، گفت: یک مورد آبگرفتگی در یکی از معابر شهر بوجود آمد که با اقدام به موقع نیروهای خدمات رسان به سرعت برطرف شد.

شهردار طالقان: بارش‌های اخیر چالش جدی برای طالقان ایجاد نکرد

علی قاسمپور شهردار طالقان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: خوشبختانه مشکلی از بابت سیل متوجه شهرستان طالقان نشد اما شهر باید همواره برای مقابله با حوادث طبیعی آمادگی لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سیستم مدیریت شهری طالقان با همکاری تمامی دستگاه های مربوطه مشغول لایروبی و پاکسازی رودخانه های موجود است تا به نوعی از وقوع سیلاب جلوگیری شود.

شهردار طالقان ضمن اشاره به رانش زمین در این شهرستان گفت: باتوجه به وارد شدن به تر سالی و بارش های زیاد بحث ریزش سنگ و رانش زمین در نقاط کوهستانی به مانند طالقان امری طبیعی است.

قاسمپور تصریح کرد: رانش زمین باتوجه به نزدیکی پمپ بنزین می تواند شهر را با مشکلات جدی روبرو کند اما شهرداری ضمن تعامل با اداره کل راه و شهرسازی بدنبال مهار آن است از همین رو جهت جلوگیری از انسداد مسیرها اقداماتی صورت گرفته است.

وی ضمن درخواست ازمردم گفت: باتوجه به تاکید ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها مردم برای هرگونه عملیات عمرانی می بایست از شهرداری مجوز دریافت کنند لذا از مردم تقاضا داریم شرایط حساس آب و هوایی و خطرات ریزش سنگ و رانش زمین را در نظر گرفته و بدون مجوز هیچ گونه فعالیت عمرانی انجام ندهند.

شهردار طالقان به حضور گردشگران در ایام تعطیلات اشاره کردو گفت: در تعطیلات نوروز باتوجه به بارش های شدید گردشگران کمتری به طالقان آمدند اما با اتمام عملیات رانش برداری و آماده شدن مسیرها اردیبهشت ماه به مانند سال های اخیر میزبان گردشگران زیادی خواهیم بود.

قاسمپور به اهم برنامه های مدیریت شهری طالقان در سال جاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر توجه به بحث گردشگری، تنظیم و تثبیت خاک، بازسازی معابر، اتمام پروژه های عمرانی به خصوص بلوار خروجی شهر و جاده کمربندی و نیز توجه به امور کتابخانه ها از مهم ترین اهداف کاری در سال جاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.