قزوین_ یوسف درخشان گفت: برای اولین بار با استفاده پهپاد مبارزه با علف هرز در سطح ۷۰ هکتاراز اراضی کشاورزی استان انجام شد.

۷۰‌هکتار از اراضی کشاورزی قزوین با پهپاد سمپاشی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، یوسف درخشان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برای اولین بار با استفاده پهپاد مبارزه با علف هرز در سطح ۷۰ هکتاراز اراضی کشاورزی استان انجام شد و با استفاده از این فن آوری ۱۰ هکتار مبارزه با سرخرطومی یونجه با تاثیر و کارایی مطلوب در استان انجام شده است.

به گفته وی استفاده از پهپاد برای اولین بار در سمپاشی مزارع گندم بر علیه علف های هرز انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به این نکته بر اثر بارندگی امکان تردد ماشین الات و سمپاش در مزارع میسر نیست، افزود : با توجه دوره بحرانی کنترل علفهای هرز و افات و لزوم کنترل به موقع انان قبل از خسارت به محصول استفاده از پهپاد بهترین وسیله برای سمپاشی خواهند بود.

وی عدم خسارت در اثر لهیدگی محصول از طریق لاستیک های تراکتور و سمپاش و کارگر که تا ۵ در صد براورد می شود را مزایای این روش سمپاشی نسبت به سایر سمپاشها دانست.

درخشان گفت : استفاده از پهپاد میزان آب مصرفی از ۴۰۰ لیتر به ۱۰ لیتر کاهش خواهد داد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پاشش یکنواخت و با دقت و کارایی بالا، عدم تماس کاربر با سم و کاهش خطرات زیست محیطی، عدم نیاز به کارگر را از دیگر مزایای این روش سمپاشی برشمرد.

به گفته وی پهپاد در هر ۱۵ دقیقه ۱ هکتار ودر هر روز تا ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی را سمپاشی می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.