مشاور وزیر بهداشت گفت:تاکنون ۴۰ میلیون خدمت در بخش دهان و دندان به دانش آموزان مقاطع مختلف کشور داده شده است.

ارائه ۴۰ میلیون خدمت بهداشت دهان و دندان به دانش آموزان کشور

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر عبدالله هروی صبح شنبه در مراسم روز دندانپزشک که در مرکز بهداشت خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته خصوصاً پس از اجرای طرح تحول سلامت در حوزه دهان و دندان به انجام رسیده که بخشی از کمبودهای این حوزه را جبران کرده است.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌ها در این حوزه اجرای برنامه ملی سلامت دهان و دندان در مدارس کشور بود به صورتی که تاکنون ۴۰ میلیون خدمت در این بخش به دانش آموزان مقاطع مختلف داده شده است.

ناظر کشوری برنامه‌های سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پس از اجرای طرح تحول سلامت ۲ هزار و۴۰۰ واحد دندانپزشکی در کشور تجهیز و نوسازی شد و اجرای طرح دندانپزشک خانواده در دستور کار قرار گرفت. با اجرای برنامه تحول یک هزار و ۴۳۶ دندانپزشک به مجموع دندانپزشکان کشور افزوده و در سه هزار و ۱۰۰ واحد دندانپزشکی حوزه بهداشت فعال شدند.

هروی گفت: اجرای طرح دندانپزشک خانواده با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی به مادران باردار و دانش آموزان کمتر از ۱۴ سال در ۲ هزار مرکز خدمات جامع سلامت در حال حاضر مشغول ارائه این نوع از خدمات هستند.

مشاور وزیر بهداشت با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور اظهار کرد: استقرار ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی طی سال‌های گذشته به منظور ارائه خدمات به ساکنان مناطق کمتر برخوردار و اجرای برنامه دهان و دندان عاری از پوسیدگی برای دانش آموزان پایه ششم به انجام رسیده است.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.