مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل خدمات زیربنایی پروژه مسکن مهر استان علی رغم تخصیص اما هنوز پرداخت نشده است.

۲۹هزار واحد مسکونی  برای اقشار کم درآمد در خراسان رضوی ساخته می شود

محمد رضا اخوان عبداللهیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در سال جاری ، دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در حاشیه شهر مشهد به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در کشور را ابلاغ کرده است که  سهم استان خراسان رضوی از این تعداد ۲۵ هزار واحد برای شهرهای جدید و چهار هزار واحد در حاشیه شهرهاست که مسئولیت ساخت آن برعهده اداره کل راه و شهرسازی می باشد.

اخوان عبداللهیان  با بیان اینکه تهیه طرح برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن در گلبهار نیز مراحل پایانی خود را می گذراند، افزود: برای ساخت واحدهای مسکن حاشیه شهرمشهد  در قالب طرح بازآفرینی نیز یک منطقه ۳۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده است که در این طرح دولت کمترین دخالت را خواهد داشت و  با کمک تسهیلگر، توسعه گر و نهاد توسعه محله و همچنین اعتماد سازی لازم تلاش خواهد شد در قالب یک برنامه هشت ساله الگویی برای ساخت مسکن در حاشیه شهر تعریف شود که هم مردم صاحب خانه شوند و هم محله توسعه یابد.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک تفاهم نامه الگوی جدید ساخت مسکن در حاشیه شهر مشهد با شهرداری مشهد ، شرکت بازآفرینی شهری ایران و استانداری خراسان رضوی منعقد می شود تا مردم در حاشیه شهر مشهد از بافت های ناکارآمد رهایی پیدا کنند و سیاست هایی اعمال شود که حاشیه شهر بیش از این گسترش نیابد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: از  ۱۱۹هزار و ۳۹۵ واحد پروژه مسکن مهر که از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی در مناطق مختلف و شهرهای جدید همچون گلبهار و بینالود آغاز شد ۱۱هزار از آنها فاقد متقاضی بودند که این واحد ها در قالب واگذاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) و انبوه سازان تعیین تکلیف شدند. از طرفی با اینکه سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی اعتبارات لازم برای خدمات زیربنایی پروژه مسکن مهر را اختصاص داده است اما هنوز این اعتبارات پرداخت نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.