وزیر خارجه آمریکا در یک مصاحبه گفته که از نظر واشنگتن، الحاق کرانه باختری به تل‌آویو تاثیری بر صلح و مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان نخواهد داشت.

پامپئو: الحاق کرانه باختری به اسرائیل مشکلی در روند صلح ایجاد نمی‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که در سفر به کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین به سر می‌برد، در یک مصاحبه تاکید کرده که از نظر او، الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی به صلح بین این رژیم با فلسطینان آسیبی نخواهد زد.

«جیک تیپر» مجری شبکه «سی‌ان‌ان» با وزیر خارجه آمریکا مصاحبه کرده و نظر او را درباره اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق کرانه باختری به این رژیم جویا شد.

خبرنگار آمریکایی پرسید: «آیا شما هیچ نگرانی درباره اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل که به تازگی دوباره در انتخابات پیروز هم شده دارید، اظهاراتی که در آستانه انتخابات مطرح شد و او قول داده که کرانه باختری را (به رژیم صهیونیستی) الحاق کند؟ به نظر شما، آیا این موضوع به تلاش برای صلح، راه‌حل پیشنهادی دو دولتی که جَرد کوشنر و دیگران شامل خود شما برای آن به سختی تلاش کرده‌اید، آسیب خواهد زد؟»

پامپئو در جواب گفت: «نه (هیچ نگرانی) ندارم. به نظر من، در چشم اندازی که ما آنرا ترسیم خواهیم کرد، یک تغییر قابل ملاحظه از مدلی که (قبلا) استفاده شده، وجود خواهد داشت. من در این باره در (سفرم) به آمریکای مرکزی هم صحبت کردم، ما در ۴۰ سال ایده‌های زیادی داشتیم اما این ایده‌ها به صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان منجر نشد. ماموریت ما پیش بردن یک چشم انداز است. در نهایت، این اسرائیلی‌ها و مردم فلسطین هستند که باید این موضوع را بین خودشان حل کنند».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «البته ایده ما این است که یک چشم اندازی را ارائه کنیم که ایده‌های جدید، متفاوت و بی‌نظیر داشته باشد، چشم اندازی که برای ترسیم مجدد و قالب‌بندی دوباره این مشکل سخت که دولت‌های متعددی (در آمریکا) با آن گلاویز بودند، تلاش می‌کند. ما امیدواریم که بتوانیم به وضعیتی مناسب‌تر برسیم. همه خواهان حل این منازعه هستند. ما خواهان یک زندگی بهتر و بدون این منازعه برای اسرائیلی‌ها هستیم و قطعا خواهان یک زندگی بهتر برای مردم فلسطین هم در کرانه باختری و هم در غزه هستیم».

او در حالی درباره «چشم انداز» جدید در قبال مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی با فلسطینیان صحبت می‌کند که پیشتر دولت آمریکا در اقدامی غیرقانونی قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی به رسمیت شناخته است.

اظهارات وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» درباره در حالی مطرح شده که گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی است که این دولت به زودی طرح خود در قبال رژیم صهیونیستی و فلسطینیان موسوم به «معامله قرن» را رونمایی می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.