۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 651819

رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان استعفای صلاح قوش، رئیس سازمان اطلاعات این کشور را پذیرفت.

رئیس سازمان اطلاعات سودان استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، امروز (شنبه) تلویزیون سودان با پخش بیانیه ارتش اعلام کرد صلاح قوش، رئیس سرویس اطلاعات و امنیت ملی این کشور استعفا کرد.

در این بیانیه آمده است: «عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی تصمیم گرفت استعفای رئیس سرویس اطلاعات و امنیت ملی را بپذیرد».

پیش از این عمر زین العابدین، رئیس کمیته سیاسی شورای نظامی سودان فاش کرده بود صلاح قوش هدایت «تغییر در سودان» را برعهده دارد. شبکه الجزیره چهل روز پیش، از دیدار صلاح قوش با یوسی کوهن، رئیس موساد در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و برنامه ریزی او با حمایت مصر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای سرنگون کردن عمر البشیر خبر داده بود.

شایان ذکر است به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش پنج‌شنبه گذشته نهادهای دولتی را محاصره و بیش از ۱۰۰ عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. ۳۵ تن دیگر نیز در جریان تظاهرات مردم سودان کشته شدند. عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور نیز در بازداشت این نیروها قرار دارد.

در جریان تظاهرات اخیر سودان، چندین مرکز سرویس اطلاعات و امنیت ملی این کشور مورد حمله معترضان قرار گرفت. هرچند این سرویس  اعلام کرد همه زندانیان سیاسی را در سراسر کشور آزاد خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.