مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اثر بارندگیهای شدید دیشب ۲۰ روستا شامل ۱۶ روستا در شهرستان کلات و چهار روستا در شهرستانهای درگز و سرخس واقع در شمال این استان دچار قطعی نیروی برق شدند.

سیلاب برق ۲۰ روستای خراسان رضوی را قطع کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجتعلی شایانفر افزود: وی بیان کرد: با تلاشهای صورت گرفته هم اینک جریان نیروی برق برای ۱۶ روستا دوباره برقرار شده است.

وی ادامه داد: دیشب در برخی از شهرستانهای خراسان رضوی نظیر کلات و سرخس بارندگی شدید رخ داد که سبب سیلاب و ایراد خسارت به منازل مسکونی و راههای روستایی شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در این حادثه طبیعی جریان سیل پنج خودروی عبوری را در کلات با خود برد اما تلفات جانی از این بابت تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: در سرخس نیز تخریب سه واحد مسکونی و چند واحد دامی بر اثر بارشهای شدید دیشب رخ داد. مسیر جاده مزداوند به سد دوستی نیز مسدود و راه روستایی چاله زرد و صمد آباد در این شهرستان نیز دچار آبگرفتگی شد.

شایانفر گفت: ۲۲ راه روستایی بر اثر سیلاب دیشب در مسیر کلات - درگز و چاپشلو - درگز در شمال خراسان رضوی بسته شده است. ۱۸ روستا از این تعداد در شهرستان کلات قرار دارند.

بر اساس اعلام فرماندار کلات حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان ۳۸ هزار نفری واقع در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد بر اثر بارندگی دیشب دچار آبگرفتگی و تخریب شده اند.

بر اساس اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی شدت بارشها طی امروز و فردا در این استان افزایش می یابد که منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در بیشتر مناطق خراسان رضوی خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.