البرز- کسب مدال های رنگارنگ در رقابت های کشوری و بین المللی و میزبانی درخشان از رقابت های جام باشگاه های آسیا و رقابت های بین المللی فجر گوشه ای از زحمات یکساله اهالی تکواندو استان البرز بوده است.

۹۷ سالی پرکار و موفق برای تکواندو البرز بود

به گزارش قدس آنلاین، پشت این موفقیت های کم نظیر و غرور آفرین دنیایی از زحمت وتلاش نهفته که باید مورد توجه قرار گیرد و این امیدواری است که این هیات ورزشی با مدیریت خوب خود به درخشش در سال های آینده ادامه دهد.

خانواده بزرگ تکواندو البرز در سال های اخیر همواره تلاش کرده این رشته ورزشی را در اوج نگه دارد و ماحصل این تلاش شبانه روزی عناوین ومقام هایی است که کمتر می توان مشابه آن را یافت.

در همین ارتباط  وبا هدف آگاهی از دستاوردهای رشته ورزشی تکواندو گفتگویی با محمد نوذری متولی این رشته ورزشی در استان البرز انجام شده که در ادامه می خوانید:

*وضعیت تکواندو البرز را در سطح کشور چگونه ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه درسال های اخیرو با توجه به اعلام فدراسیون هیات تکواندو البرز رتبه نخست کشور را دارد و عواملی نظیر میزبانی از مسابقات کشوری، برگزاری کلاس های آموزشی، حضور ومدال آوری تکواندوکاران البرزی در تیم های ملی در این انتخاب تاثیر بسزایی داشته است.

*در ابتدای سال دو میزبانی مهم از مسابقات جام فجر و باشگاه های آسیا داشتید، در این ارتباط صحبت کنید؟

مسابقات بین‌المللی فجر در دو بخش آقایان و بانوان و جام باشگاه های آسیا را به میزبانی کرج و سالن انقلاب برگزار کردیم که خوشبختانه نمره بسیار خوبی از این میزبانی کسب کردیم واستقبال خوبی از این رقابت‌ها شد.

 ذکر این نکته ضروری است که حمایت مسئولان استانی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ریاست فدراسیون، مدیر کل ورزش و جوانان  و تلاش اعضای هیئت تکواندو استان در بهتر برگزار شدن این مسابقات کمک شایانی کرد.

*از دیگر برنامه ها تکواندو البرز در سال ۹۷ بگویید؟

به غیر از رقابت های جام فجر و باشگاه های آسیا هیات تکواندو چندین برنامه برای ارتقاء تکواندو در البرز برگزار کرد که می توان به برگزاری دومین دوره لیگ هان مادانگ استان، میزبانی یک دوره آزمون کشوری فدراسیون دان ۳ و ۴ (بانوان) با حضور  ۷۳۷ نفر شرکت کننده، برگزاری دو دوره کلاس تئوری مربیگری درجه یک و دو(آقایان و بانوان، وبرگزاری شش دوره آزمون ارتقاء کمربند قرمز تا دان دو (آقایان و بانوان) اشاره کرد.

*ارزیابی شما از مقام های کسب شده در سال ۹۷ چطور بوده است؟

خوشبختانه در تمامی رده های سنی عناوین درخشانی کسب شده که می توان به قهرمانی و درخشش خردسالان البرزی در رقابت های کشوری، کسب مقام قهرمانی تیم باشگاه یاری در لیگ خردسالان کشور، کسب مقام سوم تیم قفل پارس در لیگ نونهالان کشور، کسب مقام چهارم تیم هیات تکواندو شهرستان فردیس در لیگ نوجوانان کشور، کسب مقام چهارم تیم ملی پوشان دختر البرز در لیگ نوجوانان کشور اشاره کرد که در نهایت در مجموع مدال آوری، نمایندگان البرز ۴۷ مدال طلا، ۴۸ نقره و ۶۵ برنز کسب کرده اند و در نهایت هم باید به این نکته اشاره شود که ۷۰ نماینده از استان البرز در رقابت های جام فجر در اسفند ۹۷ در جزیره کیش حضور داشتند که آمار بسیار ارزشمندی رقم خورد.

*سهم رده های پایه در موفقیت های شما چه میزان بود؟

باید گفت توجه به سنین پایه یکی از علل موفقیت و درخشش مستمر البرز در تکواندو کشور بوده است، استعدادیابی وآموزش در البرز با حضور مربیان شایسته ای که در این استان حضور دارند به بهترین نحو انجام می شود.

*و صحبت پایانی؟

بر اساس آخرین آمار ۴۳۶۴۷ تکواندوکار البرزی در سامانه فدراسیون(بیش از یک درصد از جمعیت البرز) به ثبت رسیده و ۵۶۸ مربی در حال فعالیت و آموزش در البرز هستند که این میزان بالا نشان از علاقه مردم استان به این رشته ورزشی است.

در نهایت امیدوارم در سال ۹۸ روند رو به رشد و سیر صعودی افتخارات تکواندو البرپایدار باشد. هدف ما این است با برنامه ریزی مدون و اجرای برنامه های پیش بینی شده فدراسیون، موفقیت های سال های اخیر را تکرار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.