«هوگان گیدلی» اعلام کرد بنابر دستور دونالد ترامپ، کاخ‌سفید در حال آماده‌سازی اقدامات لازم برای انتقال مهاجران غیرقانونی به شهرهای خاص است.

کاخ‌سفید: در حال آماده‌سازی مقدمات انتقال مهاجران غیرقانونی به شهرهای خاص هستیم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «هوگان گیدلی» معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته (شنبه) اعلام کرد آمریکا در حال انجام هماهنگی‌های لازم با «وزارت امنیت میهن» و «سازمان اعمال مهاجرت و گمرک» است تا طبق فرمان اخیر ترامپ، مهاجران غیرقانونی را به شهرهای خاص اعزام کند.

وی در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: این شهرها اعلام کرده‌اند که همه این مهاجران غیرقانونی را می‌خواهند. ما با وزارت امنیت میهن و سازمان اعمال مهاجرت و گمرک صحبت کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که این اتفاق در نهایت می‌افتد؛ زیرا آن‌ها هم همین را می‌خواهند.

گیدلی همچنین تأکید کرد: رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی همه گزینه‌های موجود است که مهاجران غیرقانونی را به این شهرها بفرستد. کاخ سفید هم در تلاش است این مهاجران را به صورت قانونی به این شهرها اعزام کند.

اندکی پس از این مصاحبه هوگان گیدلی با فاکس نیوز، دونالد ترامپ در توییتی نوشت: آمریکا حق کاملا قانونی دارد که مهاجران غیرقانونی را به شهرهای خاص منتقل کند.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه هم در حساب توییتر خود اعلام کرد قصد دارد مهاجران را در برخی شهرها و مناطق خاص اسکان دهد. وی در این خصوص نوشت: به این دلیل که دموکرات‌ها تمایلی ندارند قوانین مهاجرتی بسیار خطرناک ما را تغییر دهند، ما هم همانطور که در گزارش‌ها آمده است به شدت در حال بررسی گزینه انتقال مهاجران غیرقانونی به شهرهایی خاص هستیم؛ بنابراین طیف چپ تندرو که همواره به دنبال بازگذاشتن مرزهای آمریکا و سیاست آغوش باز است، احتمالا از این طرح بسیار خوشحال خواهد شد.

این در حالی است که شهرداران شهرهای مختلف آمریکا به سرعت به این اظهارنظر ترامپ واکنش نشان دادند. جیم کنی، شهردار فیلادلفیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «فیلادلفیا آماده است از این مهاجران که ما دهه‌هاست آن‌ها را در جوامع خود جذب کرده‌ایم، استقبال کند.» نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم این سیاست ضدمهاجرتی ترامپ را یک ایده بی ارزش در عرصه ریاست جمهوری توصیف کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.