مازندران- قاسم شهابی از نیاز شبکه های برق مازندران به مقاوم سازی خبر داد.

نیاز شبکه‌های برق مازندران به مقاوم‌سازی/ تیرهای برق از حریم رودخانه‌ها خارج می‌شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم شهابی مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران صبح امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد بازسازی مناطق سیل زده در استانداری مازندران اظهار کرد: ۲۲ میلیارد تومان نیازداریم تا شبکه های برق مازندران به پایداری رسیده و مقاوم سازی  شوند.

وی با اعلام اینکه طی دو سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان برای مقاوم سازی شبکه های برق پیشنهاد شد اما تنها ۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت، گفت: متاسفانه بعلت نبود زمین برخی از تیرهای برق در بستر رودخانه ها قرار دارد که در سیل اخیر آب این تبرها را با خود برد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه همزمان با سیل در مناطق بالادست مازندران با بارش فراوان برف مواجه و برخی روستاها دچار قطعی برق شدند، اضافه کرد: در سیل اخیر، برق ۷۱۳ روستا دچار قطع برق شدند که قطع برق ۱۲۱ روستا پایدار بود.

شهابی با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاها راه دسترسی وجود نداشت تا اتفاقات برق مرتفع شود، یادآور شد: برقدار کردن تمام روستاها ۷ روز زمان برد و در روز آخر نیز تنها روستای باقیمانده برقدار شد.

وی با بیان اینکه در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز برق ۵۸ روستا نیز دچار بی برقی شدند، یادآور شد: در حوادث اخیر ۵۳۰ تیربرق آسیب دید و ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران به خسارت ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی سیل اشاره و در پاسخ به سوال قدس آنلاین، جابجایی تیرهای برق حاشیه و حریم رودخانه ها را از اولویت های شرکت دانست و گفت: به تناسب اعتبارات درصدد افزایش تاب آوری شبکه در حوادث غیرمترقبه هستیم.

شهابی با اعلام اینکه شبکه های برق مازندران قدمت ۲۵ ساله داشته و نیاز به مقاوم سازی دارند، از بدهی ۶۰ میلیارد تومانی شرکت توزیع برق به پیمانکاران خبر داد.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین به تقدیر از همکاران حاضر در سیل اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بعد از عادی شدن شرایط، لیست همکاران درگیر در حوادث تهیه و تک تک شان مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهابی اضافه کرد: ۲۰۰ همکار بازنشسته شرکت نیز اعلام آمادگی کردند تا در حوادث غیرمترقبه کنارمان باشند و تجارب شان را در اختیار قرار دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان، نوید رفع خاموشی تیرهای برق در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: برنامه داریم تا قبل از ماه رمضان مشکلات خاموشی کوچه ها مرتفع تا مردم در رفت و آمدهایشان به مساجد با مشکل مواجه نشوند.

شهابی با اعلام اینکه روشنایی معابر شهری بر عهده شهرداری هاست، یادآور شد: سه برابر شدن قیمت لامپ ها موجب شده در تامین نقدینگی دچار مشکل شویم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.