یک نظامی آمریکایی در جزیره «اوکیناوا»، زن ژاپنی را به قتل رساند، موضوعی که اعتراض وزارت خارجه ژاپن را به همراه داشته است.

قتل یک زن ژاپنی به دست نظامی آمریکایی در جزیره "اوکیناوا"

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک نظامی ۳۲ ساله آمریکایی که با یک زن ۴۴ ساله ژاپنی در جزیره اوکیناوا رابطه نامشروع داشته، روز شنبه (دیروز) او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و سپس خودکشی کرده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در پی این رخداد «تاکیو آکیبا» معاون وزیر خارجه ژاپن در تماس تلفنی با سفیر «ویلیام هیگرتی» آمریکا در توکیو، به قتل این زن ژاپنی توسط نظامی آمریکایی مستقر در جزیره اوکیناوا اعتراض کرده است.

این مقام دولت ژاپن ضمن تاکید بر «تأسف شدید» کشورش از قتل یک شهروند ژاپنی، از واشنگتن خواست برای تحقیق درباره این قتل و اتخاذ تدابیری به منظور ممانعت از تکرار چنین اتفاق‌های ناگواری، با توکیو همکاری کند.

سفیر آمریکا در ژاپن هم تاسف خود را درباره قتل یک زن ژاپنی توسط نظامی آمریکایی در اوکیناوا اعلام کرد.

پلیس ژاپن اعلام کرده که درباره قتل این زن و نظامی آمریکایی به عنوان پرونده «قتل» و «خودکشی» در حال تحقیق است.

قتل این زن ساکن اوکیناوا توسط نظامی آمریکایی در حالی صورت گرفته که بسیاری از ساکنان این جزیره مخالف حضور نظامیان آمریکایی در این جزیره هستند.

ساکنان جزیره اوکیناوا بارها در مخالفت با حضور نظامی آمریکا و ارتکاب جرایم مختلف توسط پرسنل ارتش آمریکا از قبیل تجاوز و قتل زنان دست به تظاهرات زده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.