رهبران معارضان سودان روز شنبه نشستی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی برگزار کردند که طی آن درباره تکمیل رایزنی‌ها در روز یکشنبه توافق شد.

 سودان|اولین نشست معارضان با البرهان؛ تاکید بر تشکیل دولت غیرنظامی با اختیارات اجرایی کامل

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، احزاب معارض فهرستی از افراد پیشنهادی خود برای مشارکت در شورای  انتقالی برای اداره حکومت ارائه کردند.

معارضان سودانی تاکید کردند از شورای انتقالی نظامی خواستیم ساختار دستگاه امنیت و اطلاعات را بازسازی کند. حزب الموتمر(کنگره) سودان در پایان نشست شورای نظامی انتقالی و هیئتی از معارضان اعلام کرد ما خواستار تجدیدساختار سازمان امنیت و اطلاعات و لغو قوانینی شدیم که آزادی‌ها را محدود می‌کند.

عمر الدقیر رئیس حزب معارض الموتمر(کنگره) در سخنانی پس از خروج از نشست با فرماندهان ارتش در مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح گفت رئیس شورای نظامی انتقالی به هیئت معارضان  اطلاع داد که تصمیمی مبنی بر لغو تمام قوانین محدود کننده آزادی ها صادر خواهد کرد.

الدقیر افزود هیئت معارضان از شورای نظامی خواست وعده های آزادی تمام بازداشت شدگان از جمله بازداشت شدگان دارفور و البوشی و محاکمه و قصاص تمام کسانی که در فساد و خونریزی دست داشتند، اجرا کند.

هیئت معارضان همچنین خواستار تشکیل دولت غیرنظامی با اختیارات اجرایی کامل شده است.

عمر الدقیر رئیس حزب معارض الموتمر(کنگره) در جمع اعتصاب کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش گفت نشست‌ها  ادامه خواهد یافت تا تمام رایزنی‌ها برای تشکیل نهادهای مرحله انتقالی کامل شود.

وی افزود ما خواستار مشارکت غیرنظامیان در شورای ریاستی انتقالی با شورای نظامی و همچنین تشکیل دولت غیرنظامی شدیم و روز یکشنبه فهرستی را در این زمینه به رئیس شورای نظامی خواهیم داد.

الدقیر گفت هیئت معارضان همچنین بر ضرورت بازگردانده شدن مقرهای حزب کنگره ملی سابق به ملت سودان تاکید کرد.

صلاح جلال سخنگوی ائتلاف نداء سودان هم نشست‌ رهبران معارضان موسوم به گروه‌های ائتلاف آزادی و تغییر و شورای نظامی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود مسائلی وجود دارد که به رایزنی بیشتر نیاز دارد و برخی مسائل هم حل و فصل شده است.

ائتلاف معارضان پیش از نشست با رئیس شورای نظامی انتقالی از ارتش خواستند انتقال قدرت به یک دولت غیرنظامی انتقالی از طریق شورای رهبری ائتلاف آزادی و تغییر را تضمین کند.

این ائتلاف افزود خواستار دوره انتقالی به مدت چهار سال است تا دولت دموکراتیک تشکیل شود.

ساطع الحاج عضو ائتلاف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ماموریت ارتش، حمایت از روند انتقال قدرت به دولت انتقالی است نه اینکه خود قدرت را به دست گیرد.

عوض بن عوف وزیر دفاع سودان در پی تداوم اعتراضات مردمی مجبور شد روز جمعه ۲۳ فروردین از ریاست شورای انتقالی نظامی سودان کناره گیری کند، وی پس از کناره‌گیری سرلشگر عبدالفتاح البرهان، بازرس کل ارتش را به عنوان رئیس این شورا تعیین کرد.

بن عوف روز پنجشنبه ۲۲ فروردین در یک بیانیه رسمی پایان حکومت عمر البشیر و تعطیلی قانون اساسی و آغاز دوران انتقالی دو ساله و برقراری وضعیت فوق العاده را اعلام کرده بود با عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی و رئیس کمیته عالی امنیتی فعالیت خود را آغاز کرد.

وزیر دفاع سودان تصمیم گرفته بود که شورای نظامی انتقالی را برای اداره این کشور به مدت دو سال به ریاست خود تشکیل دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.