نماینده مردم کرج در مجلس گفت: اروپایی‌ها در حال بهانه جویی هستند تا به نوعی برجام را تخفیف داده و از عمل به تعهدات خود درباره آن طفره روند. برخی از دولت‌های اروپایی همچون فرانسه و انگلیس طبق برجام مدعی‌اند که باید از تمامی فعالیت‌های دفاعی خود دست بکشیم، این موضوع قابل قبول نسیت و ما درباره صنایع دفاعی مذاکره مجدد نخواهیم داشت.

موعد تحقق وعده‌های اروپا گذشته است/ درباره هیچ یک از صنایع دفاعی مذاکره مجددی نخواهیم داشت

محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، ضمن انتقاد از رفتار و اقدامات اروپایی ها در قبال برجام و تعلل در عمل به تعهدات خود، اظهار داشت: برجام برنامه جامعی است که جمهوری اسلامی با کشورهای ۵+۱ در باره آن به توافق رسیده و این معاهده به سازمان ملل رفته و در آنجا ثبت شده است. آمریکا با خروج از برجام قاعده این معاهده را بهم زد؛ از سوی دیگر، اروپایی ها نیز در حال بهانه جویی هستند تا به نوعی برجام را تخفیف داده و از عمل به تعهدات خود درباره آن طفره روند تا جمهوری اسلامی خود راساً از این برنامه خارج شده و زمینه اتهام زنی آنان نسبت به نقض عهد کشورمان فراهم شود.

کولیوند ادامه داد: استنباط بنده این است که ما نباید خودمان مسبب خروج از معاهده بین المللی برجام که مصوبه ای در سازمان ملل نیز در تایید آن به تصویب رسیده و بر مبنای آن برنامه هسته ای کشورمان تنظیم شده، باشیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه برخی از دولت های اروپایی همچون فرانسه و انگلیس بحث موشکی و صنعت دفاعی کشورمان را به نوعی به برجام مرتبط دانسته و مدعی اند که در راستای این معاهده باید از تمامی فعالیت های دفاعی و موشکی خود دست بکشیم، به هیچ وجه قابل قبول نیست و درباره هیچ یک از صنایع دفاعی مذاکره مجددی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما نسبت به قرارداد بین المللی برجام متعهد هستیم و وظایف خود را در چارچوب آن انجام خواهیم داد، درحالیکه آمریکایی ها از این معاهده خارج شدند؛ اگر اروپایی ها هم درصدد خروج از آن باشند طبیعتاً ایران هیچ گونه تعهدی نخواهد داشت و از آن خارج می شود، منتهی ما نباید خودمان عامل خروج از توافق باشیم.

این نماینده مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی هر ماه گزارش های مختلفی را درباره برنامه هسته ای کشورمان از وزارت خارجه و نهادهای ذیربط  دریافت می کند. ما نمی توانیم معطل اروپایی ها باشیم، اما طبق زمان بندی که داشتیم که موعد تحقق وعده های اروپایی ها درباره برجام گذشته و این موضوع نشان می دهد که اروپا به وعده های خود عمل نکرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.