البرز - یکصدوسی وششمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا انتقاداتی را به عدم اجرای عدالت در پرداخت اضافه کاری پرسنل و کارگران شهرداری داشتند و رییس شورا نیز با اشاره به برخی تغییر کاربری ها در منطقه عظیمیه وبیلقان خواستار رسیدگی به آن شد.

ضرورت برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز در مناطق "عظیمیه" و"بیلقان"

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و سی و ششمین جلسه رسمی شورای شهر کرج صبح امروز یکشنبه با حضور اعضای شورا و شهردار برگزار شد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج در نطق پیش از جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد:‌ شهرداری کرج وسازمان سیمان ومنظر بر اساس مصوبه شورای شهر برنامه روز فرهنگی کرج را  به خوبی برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه با اشاره به تخریب و دست اندازی به درختان چنار، و ویلاسازی گسترده و تغییر کاربری های غیرمجاز در محدوده سه راه عظیمیه و ابتدای جاده بیلقان، گفت: شهرداری کرج این مهم را بایستی هر چه سریعتر رسیدگی کند.

وی افزود: کاربری این محدوده سبز گردشگری است اما شاهدیم که واحدهای تجاری در حال سبز شدن است که باید علل وقوع آن بررسی شود.

زارع با بیان اینکه آیا این اقدامات متناسب با طرح تفصیلی و قانون است یا خیر؟ گفت: اگر ‌در طرح تفصیلی نیست چرا برخوردی با آنها نمی شود.

  در ادامه اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی به گلایه مندی پرسنل شهرداری به  کاهش اضافه کاری اشاره کرد و گفت: در شرایطی که وضعیت اقتصادی موجب  مشکلاتی بر معیشت عامه مردم بخصوص قشر کارمند و کارگر شده، کاهش پرداختی ها تحت عنوان صرفه جویی در هزینه های جاری آثار ناخوشایندی را بین پرسنل خدوم شهرداری ایجاد کرده است.

وی افزود: عدالت باید برای پرسنل رعایت شود چراکه در مواردی می بینیم که ریخت و پاش هایی وجود دارد و اهتمام جدی برای کاهش هزینه های غیرضروری وجود ندارد.

سلیم نژاد با بیان اینکه صرفه جویی  را نباید  از حقوق پرسنل آغاز کرد، افزود: کاهش پرداختی ها نتیجه ای غیر از افزایش تخلفات اداری، کاهش انگیزه پرسنل در خدمت رسانی‌ نخواهد داشت و شهرداری کرج در این خصوص اقدامات لازم را صورت دهد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت سازمان اتوبوس‌رانی به‌ویژه در حوزه قراردادها ارائه داد و گفت: بازدیدی که از ایستگاه های اتوبوس سطح شهر داشتم برخی از ایستگاه‌ها غیرمکانیزه بود و حتی برخی فاقد خط اتوبوس است.

وی افزود: ‌بیشتر ایستگاه های اتوبوس عملاً تبدیل به محل برای تبلیغات شده است.

سخنگوی شورای شهر کرج بابیان اینکه متأسفانه برخی ایستگاه‌های اتوبوس به محلی برای انبار دست‌فروشان تبدیل‌شده است، گفت:‌این بی‌نظمی ها در ایستگاه‌های اتوبوس باعث زشتی چهره شهر شده است.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای شهر کرج  خطاب به شهردار گفت:  قراردادهای مربوط به اتوبوس‌رانی موردبررسی قرار گیرد و  گویا برخی از قراردادها صرفاً به موضوع تبلیغات مرتبط است درصورتی‌که ساماندهی ایستگاه‌ها باید در اولویت باشد.

 منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج در خصوص مباحث مطرح شده در خصوص کاهش اضافه کاری پرسنل شهرداری کرج در سال جدید، اظهار کرد: ما به دنبال تحقق عدالت و مطالبه گری دغدغه های عموم شهروندان و پرسنل مدیریت شهری هستیم نه عده محدودی که جریان سازی می کنند.

وی افزود: ‌این در حالی است که به کارگران خدمات شهری و پاکبانان زحمتکش به اندازه کارگران شاغلِ در ستاد مرکز اضافه کاری تعلق نمی گیرد.

نائب رئیس شورا خاطرنشان کرد: ‌این کارگران در معرض گرما و بارندگی و با لباس کارگری خدمت رسانی می کنند .

وی در پایان گفت:‌ از شهردار خواستار عملکرد بر مبنای آیین نامه و دستورالعمل هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.