البرز- فردین حکیمی گفت: با توجه به جاری شدن سیلاب در مناطق پایین دست، حیات وحش البرز در بارندگی های اخیر دچار آسیب و تلفات نشده است.

حیات وحش البرز در بارندگی‌های اخیر تلفاتی نداشت

فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:در بارش های اخیر تلفاتی در گونه های حیوانی مشاهده نشده است با این حال آسیب هایی را در برخی مراتع داشته ایم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل برخی بی توجهی ها پوشش گیاهی در ارتفاعات دچار آسیب و تخریب شده ودرنهایت  سیلاب های ایجاد شده منجر به خسارت در پایین دست می شود.

حکیمی با بیان اینکه باید با مجموعه ای از اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری در جهت کاهش تبعات سیلاب ها گام برداشت گفت: عدم ساخت وساز در مسیل های فصلی ودایمی نیز می تواند در کاهش مخاطرات و تبعات سیلاب ها موثر باشد.

مدیرکل حفاظت  محیط زیست استان البرز بارش های قابل توجه اخیر را عاملی برای احیا و تقویت وترمیم پوشش گیاهی مناطق مختلف دانست و گفت: در این راستا تالاب صالحیه نیز به شکل مطلوبی آبگیری شده است.

وی با بیان اینکه مناطق تحت پوشش و حفاظت شده توسط محیط بانان به شکل مستمر پایش می شود گفت: در مجموع بارندگی های اخیر به لحاظ زیست محیطی اثربخش بوده است.

حکیمی در پایان با اشاره به اینکه سیاست های تکلیفی به این سازمان در سال ۹۸ نیز با قدرت پیگیری و دنبال خواهد شد گفت: علیرغم گستردگی و حجم بالای فعالیت های سازمان حفاظت از محیط زیست اما اعتبارات ناکافی است و می بایست توجهات بیشتری به این بخش مهم شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.