با شروع فصل بهار سالن‌های تئاتر مشهد با اجرای چند نمایش جدید و همچنین تمدید اجراهای برخی نمایش‌های قبلی، وارد فصل جدید اجراها شده‌اند.

رونق استقبال از تئاتر در بهار بارانی مشهد
به گزارش قدس آنلاین ، با فرارسیدن بهار سالن‌های تئاتر مشهد با اجرای 6 نمایش میزبان تماشاگران شده‌اند و استقبال مناسبی نیز طی روزهای اخیر از برخی از این اجراها شده است. هوای این روزهای مشهد به شدت بارانی و بهاری است و همین امر طراوت روزافزونی به بازار تئاتر مشهد داده است.

مجموعه تئاتر شهر مشهد

در مجموعه تئاتر شهر دو نمایش روی صحنه رفته‌اند؛ نمایش‌های «رومئو و ژولیت» در سالن اصلی و  «خاموشی دریا» در سالن بهار در فروردین ماه 1398 میزبان مخاطبان تئاتر شده‌اند.

نمایش «رومئو و ژولیت» برداشتی آزاد از نمایشنامه‌ی رومئو و ژولیت اثر ویلیام شکسپیر با نویسندگی میلاد کاشانی، کارگردانی مسعود صفری و بازی مونا بارانی، علیرضا سعیدی، مجید بخششیان، ساجد اندرون، مهسا ستوده‌نژاد، پویا غازی و نینا گودرزی در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد  هر روز از ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «خاموشی دریا» به کارگردانی سید محمدرضا علوی، نویسندگی رضا گوران و تهیه کنندگی امیرحسین شیبانی در تماشاخانه بهار به روی صحنه رفته است.

در این نمایش بازیگرانی چون نوشین نوروززاده، سیدمحمدرضا علوی و علیرضا روان‌دل به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش‌نامه «خاموشی دریا» براساس رمان پرافتخار فرانسوی «خاموشی دریا» اثر ورکور است.

کسب جایزه تقدیر گروه برگزیده در جشنواره بین‌المللی هندوستان 2018، کسب جایزه برگزیده بازیگری زن در جشنواره بین‌المللی هندوستان 2018،‌ کسب جایزه برگزیده بازیگری مرد درجشنواره بین‌المللی هندوستان 2018، کسب جایزه تقدیر کارگردانی در جشنواره بین‌المللی هندوستان 2018،‌ کسب جایزه اکت خوان برگزیده در سیزدهمین جشنواره خوانش مشهد مقدس و کسب جایزه خوانش‌گری دوم مرد در سیزدهمین جشنواره خوانش مشهد مقدس و همچنین کسب تقدیر کارگردانی در سیزدهمین جشنواره خوانش مشهد مقدس از افتخارات این نمایش است.

پردیس تئاتر مستقل

نمایش‌های «زندانی خیابان دوم» به کارگردانی فرشید جوان‌شیر و «پنچری» به کارگردانی مهیار غازی و علی احمدی از جمله برنامه‌های این روزهای پردیس تئاتر مستقل مشهد است.

نویسنده نمایش‌نامه «زندانی خیابان دوم» نیل سایمون و مترجم شهرام زرگر است. در این نمایش بازیگرانی چون علی عشقی زاوه، فرزانه جلائیان، فرید محمدیان، راحیل خطیب و الناز باقری به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین در نمایش «پنچری» بازیگرانی چون سپیده کلالی، محسن شهرکی، حنانه ذکائی، بهرام فشایی سروش ساعدی، علی احمدی و مهیار غازی به ایفای نقش می‌پردازند.

تماشاخانه خورشید

نمایش موزیکال «ماندارین» به طراحی، نویسندگی و کارگردانی ‌هادی محمدخانی از 25 فروردین‌ماه در تماشخانه خورشید روی صحنه رفته است.

«ماندارین» نمایشی در سبک موزیکال سولو فیزیکال است که ‌فاقد دیالوگ بوده و بر اساس حرکت بازیگر بر روی ریتم و در فضای موسیقی طراحی و تنظیم شده و به صورت سولو اجرا می‌شود و اولین اثر نمایشی در این فرم به حساب می‌آید.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «نمایش ماندارین داستان تلاش انسان برای تبدیل شدن به چیزی است که در طول حیاتش برای آن تلاش می‌کند و در راستای همین تلاش به مسیری دیگر هدایت شده و مسخ می‌شود. ماندارین داستان تغییر است و زاده شدن...داستان جدا شدن از خود، برای پیوستن  به خود. ماندارین داستان پیوستن به رویاست.»

تماشاخانه شمایل

نمایش کمدی «چشم‌هایت را ببند و به انگلستان فکر کن» به نویسندگی ج.چپمن و آ.ماریوت، مترجمی ف. ابراهیمیان و ل. عمرانی و طراحی کارگردانی حسین اکبرپور از روز بیست‌ویکم فروردین‌ماه در تماشاخانه شمایل روی صحنه رفته است.

در این نمایش بازیگرانی چون علیرضا فکور یوسفیان، ساندرا یحی‌زاده، شایلین طهماسبی، شهریار برزگر، مسعود علی‌مرادی، عارفه نیکو،‌ کوثر مرادی، حسام نورمحمدی و علی فراستی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سر جاستین هالبروک پس از بازگشت از سفر تجاری‌اش در لندن، در حالی که در روز تعطیل مشغول استراحت است، با ورود حسابدارش تمام برنامه‌هایش بهم می‌ریزد...».

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.