۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 652007

آرامگاه شاعر و عارف بزرگ عطار نیشابوری امروز در پایان همایش روز ملی گرامیداشت وی با حضور معاون وزیر ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمع زیادی از علاقه مندان گلباران شد.

آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد

به گزارش قدس آنلاین ؛ نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در این مراسم گفت: عطار نیشابوری از بزرگمردان دیار ماست و افتخار ما نیشابوریان این است که اولین روز ملی ایران به نام شیخ فرید الدین عطار نیشابوری ثبت شده است.

هاجر چنارانی با اشاره به این که 28 اردیبهشت ماه نیز به عنوان روز ملی خیام در تقویم ملی کشور ثبت شده است افزود: انتظار نیشابوریان این است که دهم تیرماه نیز به عنوان سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم ملی کشور ثبت شود و تاکنون مکاتبات زیادی در این خصوص انجام شده است.
وی اضافه کرد: متولیان فرهنگ باید با اصلاح کتابهای درسی، دانش آموزان را با فرهنگ منطقه ای آشنا کنند.
یک پژوهشگر، محقق وعطارشناس نیز در این مراسم گفت: تاثیر عطار بر عارفان و شاعران پس از او غیر قابل انکار است مثلا بیش از 40 حکایت در مثنوی معنوی مولوی است که سرچشمه آنها را در سروده های عطار می یابیم.
دکترمحمد حسین ساکت افزود: مولانا با شیوایی و شیدایی و با رخنه به درون شگفت آور و پیچیده و تو در توی انسانی رهیافتهای گوناگون نظریه پردازیان بزرگ سده بیستم را در زمینه روان شناسی در آثار خود آورده است که در این زمینه وامدار عطار است.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.