۲۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: 652014

ایرانشهر- با گذشت حدودا ۹ سال از به سرقت رفتن سیم های تلفن ثابت در چندین نقطه از شهر مرزی جالق متاسفانه شرکت مخابرات به سرقت رفتن سیم های تلفن را بهانه قرار داده و برای رفع مشکل مردم در این زمینه همکاری نمی کند.

بهانه تراشی؛ این داستان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، شهر مرزی جالق در ۸۵ کیلومتری سراوان واقع گردیده که جمعیت کل بخش مرزی جالق بالغ بر ۳۷هزار نفر و جمعیت شهری ۲۰هزار نفر می باشد که ۱۸ اداره دولتی در این بخش مستقر بوده که  اداره آموزش و پرورش و  شهرداری مستقل هستند. همچنین قابل بذکر است شهر مرزی جالق   با کشور پاکستان هم مرز می باشد که از سال ۸۶ به بعد در چندین جای شهر سیم های مخابراتی را سارقین به سرقت بردند که بعد از سرقت سیم ها و قطعی تلفنهای ثابت مردم با مراجعه به مسوولین ذیصلاح خواستار کابل کشی بصورت زمینی و وصل تلفنهای ثابتشان شدند علیرغم مکاتبات ، مراجعات و پیگیریهای مکرر مردم از سوی مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان متاسفانه شرکت مخابرات به سرقت رفتن سیم های تلفن را بهانه قرار داده و و برای رفع مشکل مردم در این زمینه همکاری نمی کند .

بارها و بارها خبرنگار ما این مشکل مردم شهرمرزی جالق را به گوش مسئولان از طریق درج گزارش رساند اما خوشبختانه سال گذشته فقط در جلسه شورای اداری شهر مرزی جالق  با حضور درازهی نماینده مردم شریف شهرستانهای سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دیگر مسئولان امر  با دادن وعده و رفع مشکل این جلسه را به پایان رساندند چه بسا از وعده تا عمل  راه بسیار است و وعده های مسوولان  برای مردم وعده های سرخرمنی بیش نبود.

ایوب سپاهی یکی از فرهنگیان شهرمرزی جالق در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:تلفن های ثابت و همراه از امکانات ضروری در زندگی مردم به شمار می روند البته در این بین با گسترش تلفن همراه، نقش تلفن ثابت روز به روز کمرنگ تر شده اما هنوز که هنوز است به عنوان یکی از ضروریات زندگی بوده و همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است چون بدون تلفن ثابت نه می توان از اینترنت  و نه از کارتخوان ها استفاده کرد که اگر  با خرید وایفای های سیار و کارتخوان های سیار این مشکلات را برطرف نمایند باید در قبال آن مردم هزینه های زیادی را متحمل شوند بطوریکه حتی قطع چند ساعته تلفن ما را با مشکل مواجه می کند چه برسد به قطع چندین ساله آن بخصوص در شهر مرزی جالق.


مولوی احمد سپاهی امام جمعه سورو جالق بیان داشت:معضل سرقت کابل های  مخابراتی در شهرمرزی جالق جای بسی تاسف و تاثر دارد که عده ای بجای تلاش برای توسعه و پیشرفت شهرشان علاقه به سرقت اموال دیگران را دارند؛ این به‌کنار، از آن تاسف بار تر، وعده های سرخرمنی است که  مسوولان شرکت مخابرات به مردم محروم و دور افتاده و مرزی جالق می دهند.

سپاهی افزود: باتوجه به پیگیری های چندین ساله مردم و درج گزارشات مکرر از سوی رسانه ها بخصوص روزنامه قدس و پایگاه خبری-تحلیلی قدس‌آنلاین  هیچگونه اقدامی صورت نپذیرفته و فقط وعده می دهند و از عمل خبری نیست.

امام جمعه سور و جالق با بیان اینکه با گذشت چندین سال از  قطع تلفن های ثابت می گذرد،افزود: میطلبد شرکت مخابرات استان و شهرستان در رابطه با کابل کشی بصورت زمینی اقدام نمایند و مردم مرز نشین شهر جالق نسبت به این بی توجهی مسوولین شرکت مخابرات شهرستان و استان شدیدا گلایه دارند و اگر چنانچه بیشتر از این نسبت به مشکل اساسی مردم بی توجهی شود ما مردم مجبوریم مشکل خودمان را در این زمینه از طریق مسوولین ذیصلاح کشوری پیگیری نمائیم.

مولوی احمد سپاهی از استاندار سیستان وبلوچستان، رضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، فرماندار شهرستان سراوان و بخشدار جالق، خواستار رسیدگی و رفع این مشکل اساسی شد؛ به راستی چرا با درج چندین بار گزارش و پیگیری های مکرر مردم  مسوولان شرکت مخابرات و دیگر مسئولین ذیصلاح از رفع این مشکل سر باز می‌زنند؟ پاسخ آن مبهم است و مسوولان هرچه سریعتر باید پاسخگوی مردم شهر مرزی جالق باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.