رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد قانون اساسی این کشور به گونه‌ای تغییر خواهد یافت که یگان‌های مردمی به نیروهای مسلح ملی بولیواری ملحق شوند.

مادورو: یگان‌های مردمی ونزوئلا به نیروهای مسلح می‌پیوندند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد یگان‌های مردمی این کشور به نیروهای مسلح ملی بولیواری (FANB) ملحق می‌شوند.

مادورو با بیان اینکه برای این اقدام، قانون اساسی این کشور باید اصطلاح شود افزود: «فرمانده چاوز همیشه رویای تشکیل یک سازمان مسلح مردمی بزرگ و قدرتمند داشت. یگان‌های مردمی اکنون جایگاهی قانونی خواهند داشت و به بخشی جدایی‌ناپذیر از نیروهای مسلح کشور تبدیل می‌شوند».

اوایل ماه جاری میلادی، مادورو اعلام کرد تا ماه دسامبر ۲۰۱۹ شمار افسران یگان‌های مردمی ونزوئلا از ۲.۱ میلیون به ۳ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

این اقدام رئیس‌جمهور ونزوئلا در بحبوحه بحران کنونی این کشور انجام می‌شود که از سه ماه پیش و با کودتای آمریکایی در این کشور آغاز شد.

خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بارها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.