مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هشت رودخانه در نقاط مختلف این استان در پی بارشهای شدید دیشب سیلابی شده اند.

هشت رودخانه در خراسان رضوی سیلابی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادقی فر افزود: در این مدت سیلاب در رودخانه های هریرود شهرستان سرخس در شمال خراسان رضوی، رودخانه کلات در شمال شرق استان، ورودی کشف رود در شمال مشهد، رودخانه های زنگلانلو، درونگر، قره سو و ارچنگان در شهرستان درگز واقع در شمال و رودخانه رحمت آباد به گسیور شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی گزارش شده است.

وی ادامه داد: در ورودی رودخانه کشف رود سیلاب با دبی ورودی ۳۰۰ مترمکعب در ثانیه ثبت شده است. در رودخانه زنگلانلو نیز دبی سیلاب ۱۵ مترمکعب می باشد تاکنون فشار آن یک خودرو برده است.

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به پیش بنی بارشهای شدید از عصر امروز ۲۵ فروردین و امشب وقوع سیلاب در حوزه بیشتر رودخانه های محتمل است.

وی طول رودخانه های اصلی خراسان رضوی را ۲۸ هزار و ۶۰۳ کیلومتر ذکر و بیان کرد: مطالعات مربوط به حریم و بستر چهار هزار و ۳۰۶ کیلومتر از این مسیر تاکنون انجام شده است.

صادقی فر افزود: دو هزار و ۷۷۰ هکتار از زمینهای بستر رودخانه های خراسان رضوی طی سالهای اخیر بازگشایی شده است. بطور مثال اگر بازگشایی بستر رودخانه 'کشف رود' مشهد انجام نمی شد با توجه به بارشهای شدید اخیر تبعاتی را در پی می داشت که از آن پیشگیری شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.