نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اقدامات خصمانه آمریکا، واردات اقلام کشاورزی کماکان ادامه دارد، به طوری که دربازه مرداد تا شهریور سال گذشته ایران جایگاه نخست خرید سویا از آمریکا را داشته است.

تذکر نماینده مشهد به وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از صفحه اینستاگرامی حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به وزیر جهاد و کشاورزی گفت: چرا با وجود تحریم‌های ظالمانه و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشورمان اقدامی درراستای ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از آمریکا صورت نگرفته است؟

وی ادامه داد: دشمنی‌های آمریکا علیه دولت و مردم ایران هر روز آشکارتر می‌شود و تحریم‌های ظالمانه و جنگ تمام عیار اقتصادی نیز بر این موضوع تاکید می‌کند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: با وجود اقدامات خصمانه آمریکا واردات اقلام کشاورزی کماکان ادامه دارد، به طوری که دربازه زمانی مرداد تا شهریور سال گذشته ایران جایگاه نخست خرید سویا از آمریکا را داشته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ تجاری چین و آمریکا، تصریح کرد: چین خرید سویا را از آمریکا متوقف کرده است تا به نوعی تنبیه برای ایالت‌هایی باشد که به ترامپ رای داده‌اند، اما با اقدام اخیر کشور ما که آمریکا جایگزین برزیل در تامین سویا شده، مقابله با اقدام خصمانه آمریکا زیر سوال می‌رود.

وی گفت: لازم است وزارت جهاد کشاورزی ضمن اقدام عاجل درراستای ممنوعیت واردات اقلام کشاورزی از آمریکا کشورهای دوست و همسایه را جایگزین تامین کننده اقلام کشاورزی کند تا ضمن تقویت روابط دوستانه مشکلات ارزی و بانکی نیز رفع شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.