معاون دیکتاتور سابق عراق که پیش از این خبر مرگ او منتشر شده بود، در اظهاراتی حمله این کشور به کویت در سال ۱۳۶۹ را اشتباه خواند و بابت آن از امیر این کشور عذرخواهی کرد.

عذرخواهی معاون معدوم صدام بابت حمله عراق به کویت!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عزت دوری، معاون صدام دیکتاتور سابق عراق، که پیش از این خبر مرگ وی منتشر شده بود، در اظهاراتی حمله نظامی به کویت را اشتباهی بزرگ دانست.

بر اساس این گزارش، یک فیلم ویدیویی منتسب به دوری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد وی در آن درباره حمله به کویت صحبت می‌کند و امیر کویت را مخاطب قرار می‌دهد. معاون صدام در این فیلم اعلام می‌کند که حمله به کویت اشتباهی بزرگ بوده و با نظر حزب بعث عراق تعارض داشته است.

دروی همچنین تاکید می‌کند: من پیشتر گفته‌ام و امروز نیز می‌گویم که اشغال کویت اشتباهی اصولی، راهبردی و اخلاقی بود. علت نخست مخالفت ما با حمله به کویت این است که اشغال کویت مغایر با نظر حزب بعث بود.

او می‌افزاید کویت هیچ وقت بخشی از عراق نبوده است و به طور خاص از شیخ صباح الاحمد الصباح، امیر کویت، به علت حمله به این کشور عذر خواهی می‌کند.

شایان ذکر است، عزت دوری ۷۷ ساله مرد شماره دو عراق در دوره صدام به حساب می‌آمد. در ۱۷ آوریل ۲۰۱۵، مصادف با ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ دولت عراق رسماً اعلام کرده که عزت ابراهیم دوری در یک کمین نیروهای ارتش در منطقه «حمرین» کشته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.