یزد - سید حسین امامی گفت: در ایام عید بیش از ۴هزار و ۵۸۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه ی فرآورده های خام دامی به عمل آمد که در نتیجه آن مقدار ۸ هزار و۷۱۳ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف هموطنان خارج شد.

بیش از ۸ هزارکیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان،سید حسین امامی سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهارداشت : اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز، حافظ سلامت شهروندان و میهمانان نوروزی بود و تلاش کردیم با تشدید و توسعه بازرسی ها در عرصه نظارت بر فرآورده های خام دامی و جلوگیری از توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی، علاوه بر سلامت همشهریان، میزبان شایسته ای برای حفظ سلامت میهمانان نوروزی باشیم.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان یزد به عنوان یکی از مسیرهای اصلی و مقاصد گردشگری در کشور در ایام تعطیلات نوروزی، میزان مصرف فرآورده های خام دامی در این ایام افزایش می یابد که به تبع آن میزان نظارت های بهداشتی نیز باید بیشتر شود.

امامی تصریح کرد:  به همین منظور از تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ و با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بیش از چهار هزار و پانصد و هشتاد مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه ی فراورده های خام دامی به عمل آمد که در نتیجه آن مقدار ۸ هزار و هفتصد و سیزده کیلوگرم فرآورده ی خام دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف هموطنان خارج شد.

وی خاطرنشان ساخت: نظارت های بهداشتی در تعطیلات نوروزی از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب ۱۳ اکیپ بازرسی بهداشتی صورت گرفته و تخلفات بهداشتی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال گردیده است.

امامی افزود: با اشاره به حجم کاری انجام شده در ایام عید نوروز فعالیت پرسنل دامپزشکی منحصر به ایام نوروز نیست و در راستای حفظ سلامت فراورده های خام دامی مصرفی شهروندان در طول سال نیز ادامه دارد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.