رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه منابع اعتباری برای مقابله با بحران و اجرای پروژه‌ها محدود است، گفت: این رقم باید تا ده برابر افزایش یابد.

الویری: باید بودجه مقابله با بحران ده برابر افزایش یابد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به منابع تخصیص یافته به استان‌ها برای مقابله با بحران‌های طبیعی اظهار کرد: این منابع مناسب نیست و علت آن هم محدودیت منابع مالی است.

وی با تأکید بر اینکه بودجه کشور انقباضی است و به دلیل شرایط تحریم منابع درآمدی دچار مشکل شده است، افزود: در حال حاضر درآمدهای دولت کاهش یافته است و باید با مدیریت بهتر بهره‌وری را افزایش و با همین منابع محدود بهترین کار را انجام دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های عمرانی ما به خاطر کمبود منابع معطل مانده است، گفت: اگر شرایط عادی باشد جهت اجرای پروژه‌ها و مقابله با بحران‌های احتمالی ۱۰ برابر عدد فعلی نیازمند تخصیص اعتبارات مالی هستیم.

الویری تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت باید با منابع محدود کارها را سامان دهد و به عبارت دیگر جایگاه برنامه‌ریزی ایجاب می‌کند با توجه به نیازهای نامحدودی که برای کشور وجود دارد آن‌ها را اولویت بندی کنیم.

وی با بیان اینکه زیاد کردن اولویت‌ها به این معنا است که هیچ چیز الویت ندارد، گفت: لذا حاکمیت باید مطالب مهم و اصلی را دسته‌بندی و سعی کند در موارد ضروری اعتبارات مناسبی بدهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.