یک منتقد سینما درباره فیلم «رحمان 1400» می‌گوید: آخرین ساخته منوچهر هادی، فیلمی کاملاً کلیشه‌ای و سوداگرانه برای تجارت در گیشه است.

حامی «رحمان 1400» مافیای سینمای ایران است

زهره کهندل/

یک منتقد سینما درباره فیلم «رحمان 1400» می‌گوید: آخرین ساخته منوچهر هادی، فیلمی کاملاً  کلیشه‌ای و سوداگرانه برای تجارت در گیشه است.

جبار آذین در گفت‌وگو با خبرنگار ما اضافه می‌کند: این فیلم هیچ حرف تازه‌ای در ساختار هنری، مضمون و محتوا ندارد. فیلمی ضعیف و آشفته که صرفاً برای گیشه ساخته شده و هدف دیگری ندارد.

وی درباره فروش بالای این فیلم معتقد است که حامی مالی این فیلم، مافیای سینمای ایران است و خاطرنشان می‌کند: این مافیا در فکر انحصار و قلدری است و با اعمال فشار بر دیگر گروه‌های سینمایی بویژه فیلم‌های مستقل، سعی می‌کند که بهترین سینماها، بهترین گروه‌ها، بهترین پخش و توزیع را در اختیار بگیرد که چنین هم کرده است.

به باور این منتقد سینما، با توجه به حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم نامسئولان سینمایی و ظلمی که به سینمای ایران و سینماگران جوان، حرفه‌ای و علاقه‌مند به فرهنگ کشور شده است، این فیلم به فروش بالایی دست یافته که اتفاق عجیبی هم نیست چون مافیای سینما پشت این فیلم است و  در کنارشان پولشویان و افرادی  قرار دارند که جز سوداگری و  ایجاد گمراهی در فرهنگ کشور و تخریب دستاوردهای انقلاب اسلامی، هدف دیگری ندارند. این فیلم هیچ ارتباطی به فرهنگ جامعه، ارزش ها و آرمان‌های ایران اسلامی ندارد.

آذین با بیان اینکه در ایران به جای صنعت سینما، بازار سینما داریم آن هم از نوع بازار مکاره، می‌گوید: وقتی مدیریت سینما درست نباشد و جماعتی در قالب باند مافیا اجازه هر کاری داشته باشند، طبیعی است که وضعیت چطور پیش می‌رود نه صنعتی به وجود می‌آید، نه سینمای ملی شکل می‌گیرد و نه سینماگران مستعد فرصت بروز و ظهور می‌یابند.

وی یادآور می‌شود: در واقع عده‌ای آدم خاص با رابطه‌های خاص و سرمایه‌های خاص‌تر، چرخ سینما را به نفع خودشان می‌چرخانند  و برایشان مهم نیست که خواست، سلیقه و نیاز مردم چیست. برای آن‌ها فقط سوداگری مهم است که در این شرایط نابسامان فرهنگی در سینمای کشور هم متأسفانه موفق هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.